Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

88%

Obiektywy z serii Art już od 5 lat rozpieszczają fotografów, a najnowsza Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART może okazać się prawdziwym klejnotem w koronie całej linii. Sprawdzamy, czy tak będzie w istocie.

Autor: Michał Chrzanowski

3 Czerwiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Za ustawianie ostrości odpowiada ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor), który dzięki nowemu algorytmowi oferować ma o 30% większa skuteczność od tych z wcześniejszych konstrukcji producenta. Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, dzięki czemu będziemy mogli ręcznie doostrzać kadr bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF.

Do tego nowa Sigma korzysta także z systemu wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu małych i lekkich soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki temu będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 82 mm. Ponadto minimalna odległość ustawienia ostrości wynosi 80 cm, co przy ogniskowej 135 mm jest niemałym zaskoczeniem.

Jak w takim razie model 135 mm f/1.8 DG HSM ART wypadł na tle konkurencyjnych obiektywów portretowych? Rewelacyjnie! Autofokus jest wyjątkowo płynny, cichy i precyzyjny. Szkło trafia w punkt i nie doświadczyliśmy błędnego potwierdzenia ostrości. Z kolei czas potrzebny na przeostrzenie z planu dalekiego na bliski to jedyne 0,3-0,4 sekundy. Jest to więc świetny wynik - zwłaszcza, że w obiektywie przesuwane są spore i ciężkie elementy optyki. Z kolei ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około 0,2 sekundy. Tak więc możemy mieć pewność, że będziemy w stanie uchwycić w kadrze niejeden decydujący moment.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły