Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
7
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

80%

Wykonanie uniwersalnego i zaawansowanego szkła z pewnością nie jest proste i wielu producentów już się o tym przekonało. Dziś sprawdziliśmy, czy Olympus ze swoim najnowszym M.Zuiko 12-100 mm f/4 wychodzi z tej próby zwycięsko.

Autor: Michał Chrzanowski

11 Luty 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja

M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO to jeden z niewielu stabilizowanych obiektywów w ofercie Olympusa. Jak zapewnia producent, wykorzystany w obiektywie system ma perfekcyjnie uzupełniać się z 5-osiową redukcją drgań, którą znajdziemy w najnowszej, drugiej odsłonie flagowca firmy. W efekcie wydajność współpracujących układów ma wynieść aż 6,4 EV. Tak więc fotografowanie „z ręki“ przy długich czasach naświetlania rzędu 2-5 sekund powinno być jak najbardziej możliwie. Poniższy film instruktażowy dobrze ukazuje technologię Sync IS.

 

Powiemy krótko - rozwiązanie proponowane przez Olympusa po prostu skradło nasze serce. Dzięki tandemowi M.Zuiko 12-100 mm f/4 i OM-D E-M1 Mark II możemy wręcz zapomnieć o jakichkolwiek statywach (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku). Z aktywną funkcją redukcji drgań i obiektywem ustawionym na ogniskową 100 mm mogliśmy efektywnie fotografować z czasem naświetlania wynoszącym 1/8 s (100% ostrych kadrów). Co więcej, nawet na 1 s udało nam się uchwycić aż 30% nieporuszonych ujęć, co jest wręcz fenomenalnym osiągnięciem. Brawo Olympus!

Powyższy wykres przedstawia procent ostrych zdjęć dla czasu naświetlania przy włączonej i wyłączonej stabilizacji dla ogniskowej 100 mm. W przedziale, w którym działa system jego skuteczność wynosi około 6 EV.

Stabilizacja w praktyce

stabilizacja on/off, ogniskowa 100 mm, czas ekspozycji 2 sekundy

ogniskowa 12 mm, czas ekspozycji 2 sekundy

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)