Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
70%
Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 to bardzo jasny i w pełni manualny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów wyposażonych w pełną klatkę. Nowa propozycja chińskiego producenta aspiruje do segmentu profesjonalnego, sprawdźmy więc, czy sprosta oczekiwaniom zawodowców!
Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm.
Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie funkcji MTF50, podczas fotografowania w formacie RAW otrzymamy użyteczny rezultat w centrum kadru już od maksymalnego otworu przysłony f/1.2 – 31.04 lp/mm. Z kolei optymalna jakość obrazu utrzyma się w przedziale przysłon f/2 – f/8. Najwyższą rozdzielczość w centrum kadru otrzymamy w momencie fotografowania z wykorzystaniem przysłony f/4, gdzie rozdzielczość wyniesie 46.35 lp/mm. Oczywiście wraz z przymykaniem przysłony wartość ta będzie stopniowo spadać. Natomiast najniższą jakość obrazu zanotujemy na przysłonie f/16 (28.52 lp/mm), jednak wciąż jej wynik będzie dobry i nie spadnie poniżej granicy akceptowalności.
Nieco inaczej rzecz ma się na brzegach kadru. Akceptowalną rozdzielczość obrazu otrzymamy dopiero od przysłony f/2, gdzie wartość funkcji MTF50 wyniesie 24.43 lp/mm. Na szeroko otwartej przysłonie jakość obrazu zatrzyma się na poziomie 21.65 lp/mm. Jest to tym samym najsłabszy rezultat rozdzielczości odnotowany na brzegach kadru. Z kolei najwyższy wynik uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/5.6 – 38.69 lp/mm.
Podsumowując, rozdzielczość jaką oferuje nowy Mitakon jest na zadowalającym poziomie. Obraz w centrum kadru będzie ostry w całym zakresie przysłon. Niestety nie możemy tego samego powiedzieć o jakości na brzegach kadru. Granica akceptowalności zostanie przekroczona dopiero od przysłony f/2, czego nie można uznać za dobry wynik.
]> */
]