Canon EOS R6 - test aparatu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Ergonomia:
10
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9.5
Funkcjonalność:
9.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

97%

Choć to EOS R5 zgarnął całą uwagę fotografów podczas lipcowych premier, dużo ciekawszym i bardziej praktycznym aparatem może okazać się mniej zaawansowany model EOS R6. Czy to wreszcie fotograficzno-filmowa hybryda na którą wszyscy czekaliśmy?

Autor: Maciej Luśtyk

2 Grudzień 2020
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

W tym roku Canon zaskoczył nie jednym, a dwoma pełnoklatkowymi aparatami bezlusterkowymi. W dodatku bliźniaczo podobnymi. Oprócz matrycy o wyższej rozdzielczości, bardziej zaawansowanego trybu filmowego i nieco odmiennej ergonomii modelu EOS R5, oba korpusy prezentują się prawie identycznie. Dużo bardziej widoczna jest różnica w cenie, która wynosi aż 8 tys. złotych.

Z tego też powodu to właśnie Canon EOS R6 wydał nam się aparatem bardziej przystępnym i to nim postanowiliśmy zając się w pierwszej kolejności. Na pierwszy rzut oka oferuje w końcu wszystko, co może być potrzebne do szczęścia zawodowym fotografom (a także filmowcom).

Canon EOS R6 wyposażony został w 20-milionową matrycę CMOS, pozwalającą na pracę w zakresie czułości ISO 100 - 102400 (rozszerzane do ISO 204 800), tryb seryjny 12 kl./s (20 kl./s z migawką elektroniczną), pojemny bufor, najnowszy system autofokusu Dual Pixel AF II, dwa wejścia na karty pamięci oraz tryb filmowy 4K 60 kl./s. To wszystko wspierane przemyślaną ergonomią i - jak zawsze w przypadku Canona - intuicyjnym interfejsem.

W dodatku aparat doskonale wstrzeliwuje się w obecną sytuację na rynku. Po latach dominacji Sony, Canon wypuszcza wreszcie modele, które nie tylko doganiają głównych rywali w najważniejszych punktach specyfikacji, ale także pod wieloma względami ich wyprzedzają, na powrót stawiając producenta w roli innowatora, który dyktuje rytm innym markom.

Czy więc EOS R6 to wreszcie godny spadkobierca lustrzankowej serii 5D, która przed laty zdefiniowała pojęcie uniwersalnej pełnej klatki dla zawodowców? Podczas premiery aparat zrobił na nas fenomenalne wrażenie, konstrukcja nie należy jednak do najtańszych (12,5 tys. złotych za body w dniu premiery). W kolejnych rozdziałach sprawdzamy czy bardziej dogłębna analiza nie zepsuła tego wrażenia i czy jest to korpus warty swojej ceny.

Canon EOS R6 - zestaw handlowy:

  • Body
  • Bateria
  • Ładowarka
  • Pasek na ramię
  • Dekielek na body
  • licencję na program Canon Digital Photo Professional

Canon EOS R6 - rozmiar matrycy:

 

Canon EOS R6 - powiązane artykuły:

Przeczytaj także:
Canon EOS R5 i R6 - powrót na szczyt

Jeśli mieliście do tej pory wątpliwości czy aby na pewno Canon obudził się z kilkuletniego letargu, powinniście je porzucić. Producent prezentuje modele, które przywracają mu koszulkę lidera i które jawią się jako najbardziej kompletne aparaty na rynku. [Czytaj więcej]
Canon EOS R5 i R6 - pierwsze wrażenia

Pod względem specyfikacji nowe korpusy Canona prezentują się jako najbardziej kompletne bezlusterkowce, które mają szansę zmienić układ sił na rynku. Czy jednak praca z aparatem prezentuje się równie zachwycająco? Obydwu modelom mieliśmy już okazję przyjrzeć się bliżej. [Czytaj więcej]
Canon EOS R6 - nowy firmware poprawia czasy nagrywania wideo. Jest lepiej niż w przypadku R5

Choć temat przegrzewania się konstrukcji podczas nagrywania filmów dotyczy głównie modelu R5, także i R6 obarczony jest limitami czasowymi dla trybu wideo w wysokiej rozdzielczości. Nowa aktualizacja widocznie je jednak podnosi, znacznie zwiększając użyteczność konstrukcji pod względem pracy filmowej. [Czytaj więcej]

Specyfikacja:

Nazwa Canon EOS R6
Producent Canon
Typ aparatu bezlusterkowiec
Matryca Full frame (35.8 x 23.9 mm)
Efektywna rozdzielczość 20,1 Mp
Matryca pełna klatka
Czułość ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600
ISO 51200
ISO 102400
Procesor Digic X
Rozdzielczość maksymalna 5472 x 3648 px
Formaty obrazu 3:2
4:3
16:9
1:1
Formaty zapisu RAW
JPEG
RAW + JPEG
HEIF
HEIF + RAW
Balans bieli auto
manualny
ustawienie w Kelvinach
ustawienia predefiniowane
Automatyczny z priorytetem bieli
Mocowanie obiektywu Canon RF
Stabilizacja tak, pięcioosiowa
8 EV (z kompatybilnymi obiektywami)
Tryby ekspozycji P, A, S, M
Karta pamięci SD/SDHC/SDXC
dwa gniazda
UHS-II
Kompensacja ekspozycji +/- 3 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Migawka 1/8000 - 30 s
Blokada ekspozycji półpozycja spustu migawki
przycisk AEL
Bracketing ekspozycji 2, 3, 5 lub 7 klatek +/- 0,3 / 0,7 / 1 EV
Zdjęcia seryjne 20 kl./s w trybie migawki elektronicznej
12 kl/s
Pomiar światła matrycowy
centralnie-ważony
punktowy
uśredniony
Samowyzwalacz Tak
Pomiar ostrości Dual Pixel AF II, 6072 punktów AF, 100% pokrycia kadru
Tryb pracy AF pojedynczy AF
ciągły AF
ustawienie ręczne (MF)
śledzący AF
wykrywanie twarzy
AF dotykowy
wykrywanie oka
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki
przycisk AF-Lock
Wizjer wizjer elektroniczny
powiększenie 0,76x
3,69 Mp
Punkt oczny 23 mm
Ekran LCD 3-calowy
obrotowy
dotykowy
1 620 000 punktów
Rejestracja filmów 4K 60 kl./s (10 bit, 4:2:2, UHD, bez cropa)
Full HD 120 kl./s (10 bit, 4:2:2. UHD, bez cropa)
Złącza miniHDMI
gniazdo mikrofonu
gniazdo słuchawek
Wi-Fi
USB 3.1 (USB-C)
Pilot możliwość sterowania przez Wi-Fi
GPS Nie
Zasilanie akumulator litowo-jonowy
LP-E6NH
Wydajność zasilania 510 zdjęć (wg CIPA)
Obudowa uszczelniona
aluminium
plastikowa
Wymiary 138,4 x 97,5 x 88,4 mm
Waga 598 g
Stopka akcesoriów tak
Gwint statywu Tak

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)