Sony SLT-A99 - Jakość zdjęć

Sony SLT-A99 to flagowy korpus japońskiego producenta. Magnezowa obudowa, uszczelnienia, a przede wszystkim pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, to główne atuty tego korpusu. Te wszystkie elementy oraz cena stawiają A99 obok profesjonalnych lustrzanek innych producentów. Czy nowa propozycja japońskiego producenta, wyposażona w wizjer elektroniczny, będzie w stanie nawiązać równą walkę z Canonem EOS 5D Mark III czy Nikonem D800?

Autor: Patryk Wiśniewski

30 Listopad 2012
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści




Szum
Poziom szumu w A99 stoi na dobrym poziomie. Jego ingerencja w obraz do czułości ISO 800 włącznie jest praktycznie niezauważalna. Skok do ISO 1600 sprawia, że w ciemniejszych partiach obrazu zaczynają pojawiać się delikatne przebarwienia. Wraz ze wzrostem czułości zjawisko szumu oczywiście nasila się, ale dopiero ISO 6400 jest wyraźnie zaszumione. Skok o jedną działkę EV powoduje powstawanie silnych przebarwień i utratę szczegółowości obrazu. Ostatniej czułości, czyli ISO 25600 powinniśmy używać tylko w ostateczności.

ISO 50

 

ISO 100

 

ISO 200

 

ISO 400

 

ISO 800

 

ISO 1600

 

ISO 3200

 

ISO 6400

 

ISO 12800

 

ISO 25600

 


Reprodukcja szczegółów
Pełnoklatkowa, 24-megapikselowa matryca rewelacyjnie radzi sobie z reprodukcją szczegółów. Do ISO 800 nie obserwujemy praktycznie, żadnego spadku szczegółowości obrazu. ISO 1600 nieznacznie od niej odbiega. Wzrost czułości do ISO 3200 sprawia, że zaczynają się pojawiać pierwsze przebarwienia. Obserwujemy także spadek ilości szczegółów, nasycenia oraz kontrastu, mimo to możemy ją traktować jako użyteczną czułość. ISO 6400 różni się od niej wyraźnie, ponieważ wszystkie wady, o których wcześniej pisaliśmy nasilają się. Jest to ostatnia w pełni użyteczna wartość. ISO 12800 i 25600, możemy stosować o ile jesteśmy przekonani, że nie będziemy drukować dużych odbitek lub zdjęcia będziemy konwertować do czerni i bieli.

ISO 50

 

ISO 100

 

ISO 200

 

ISO 400

 

ISO 800

 

ISO 1600

 

ISO 3200

 

ISO 6400

 

ISO 12800

 

ISO 25600

 


Reprodukcja kolorów
Reprodukcja kolorów w przypadku Sony SLT-A99 stoi na bardzo dobrym poziomie. W świetle dziennym nie możemy mieć najmniejszych zastrzeżeń, wszystkie składowe RGB, jaki i kolory skóry są poprawnie odwzorowane. Flagowy korpus bardzo dobrze poradził sobie także ze światłem żarowym. Przyzwoicie wyglądają zdjęcia wykonane przy świetle jarzeniowym i mieszanym (dzienne i żarowe). Obserwujemy dominantę żółto-pomarańczową, jednak kolory rejestrowane są zbliżone do tych, które obserwuje ludzkie oko.

 

 

 

 

1/13 s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 35 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

 

1/25 s, f/2.8, ISO 800, ogniskowa: 70 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

 

1/200 s, f/4.0, ISO 400, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

 

1/100 s, f/8.0, ISO 3200, ogniskowa: 70 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)



Podsumowanie
Jak widać na powyższych zdjęciach flagowiec Sony daje bardzo dobre rezultaty zdjęciowe. Przyszli użytkownicy na pewno nie będą mogli narzekać na poziom szumów, reprodukcję szczegółów i kolorów. Bez wątpienia jakość zdjęć, to największa zaleta Sony SLT-A99.

+ niskie szumu do ISO 6400
+ reprodukcja szczegółów do ISO 3200
+ reprodukcja kolorów

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
17
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (12)