Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

76%

Zaawansowany układ optyczny, jasne światło f/2 oraz kompaktowy, metalowy i uszczelniony korpus - to tylko kilka cech nowego standardowego obiektywu japońskiego producenta. Zobaczcie, jak stałoogniskowy Fujifilm Fujinon XF 35 mm F/2 R WR poradził sobie w boju.

Autor: Michał Chrzanowski

8 Styczeń 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

11. Podsumowanie


Fujifilm Fujinon XF 35 mm F/2 R WR to kolejna propozycja japońskiego koncernu, która rozszerza rodzinę zaawansowanych obiektywów przeznaczonych do aparatów z mocowaniem X. Połączenie ogniskowej 35 mm (53 mm na pełnej klatce), światła f/2 oraz niewielkiej konstrukcji na pewno przypadnie do gustu miłośnikom dokumentu czy fotografii ulicznej. Również portreciści będą zerkać w stronę tego szkła z dużą dozą zainteresowania.

Firmę Fujifilm należy pochwalić za stylowy projekt, jak i wykonanie nowej trzydziestki piątki. Jest to bardzo lekka, kompaktowa, trwała i solidna metalowa konstrukcja, która dzięki dodatkowym uszczelnieniom została stworzona, by przetrać naprawdę wiele. Na obudowie standardowo znalazły się pierścienie ustawiania ostrości oraz przysłony, które są już niejako wizytówką obiektywów japońskiego producenta. Ponadto, są bardzo wygodne w użyciu, dzięki czemu zmiana między innymi parametrów przysłony staje się wręcz intuicyjna. Naszym zdaniem do pełnego konstrukcyjnego szczęścia zabrakło jedynie umieszczenia skali odległości hiperfokalnej. Z nią tubus byłby wręcz idealnym narzędziem do streeta.

Zobacz wszystkie zdjęcia (10)

XF 35 mm F/2 R WR to nie tylko wysokiej klasy wykonanie, lecz także bardzo dobra jakość obrazu – choć nie obyło się bez wpadek. Obiektyw oferuje wyśmienity kontrast, wyrazistość obrazu, nasycenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Dzięki temu bez problemu będziemy w stanie używać obiektywu w najbardziej wymagających warunkach. Pochwalić należy także rozdzielczość obrazu, która bez problemu przekracza akceptowalną granicę na każdej z przysłon – zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Również praca pod ostre światło stoi na wysokim poziomie, choć czasem w kadrze mogą pojawić się drobne artefakty w postaci blików i flar, ale do tego potrzeba nie lada wysiłku. Także korygowanie aberracji chromatycznej nie budzi większych zastrzeżeń. Jedynie w pewnych sytuacjach mogą pojawić się niewielkie przebarwienia kontrastowych linii. Z kolei po drugiej stronie bieguna znalazły się dystorsja i winietowanie. Obiektyw o takiej ogniskowej i świetle powinien znacznie lepiej radzić sobie z tego typu wadami optycznymi. Niestety za minus musimy uznać także autofokus. Nie jest on aż tak szybki, jak obiecywał producent – przeostrzanie trwa w granicach 0,4-0,6 sekundy. Niemniej jednak AF nie możemy odmówić precyzji – trafia w punkt.

Podsumowując, czy nowa propozycja japońskiego koncernu jest warta polecenia? Naszym zdaniem, tak! Pomimo drobnych wad to wciąż bardzo udana konstrukcja, która użytkownikom systemu X da dużo radości. Tak więc jeżeli poszukujecie kompaktowego i uszczelnianego standardowego obiektywu lub stawiacie pierwsze kroki w świecie Fujifilm i zastanawiacie się nad wyborem odpowiedniego szkła, to nowy Fujinon XF 35 mm F/2 R WR będzie strzałem w dziesiątkę.


Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania
+ stylowy i elegancki design
+ kompaktowy tubus
+ uszczelniana i odporna konstrukcja
+ wygodne pierścienie przysłony i ustawiania ostrości
+ możliwość założenia dekielka w momencie, gdy osłona przeciwsłoneczna jest zamocowana
+ cichy i precyzyjny autofokus
+ bardzo dobra rozdzielczość obrazu w centrum kadru
+ dobra rozdzielczość obrazu na brzegach kadru
+ plastyczne rozmycia obrazu na przysłonie f/2
+ dobrze skorygowana aberracja chromatyczna
+ dobra praca w warunkach kontrastowego światła


- brak skali odległości hiperfokalnej
- wolny autofokus
- zauważalna dystorsja obrazu
- duża winieta widoczna na szeroko otwartej przysłonie f/2

Fujifilm Fujinon XF 35 mm F/2 R WR uzyskała w swojej klasie 76%




Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

76%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)