Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
76%
Zaawansowany układ optyczny, jasne światło f/2 oraz kompaktowy, metalowy i uszczelniony korpus - to tylko kilka cech nowego standardowego obiektywu japońskiego producenta. Zobaczcie, jak stałoogniskowy Fujifilm Fujinon XF 35 mm F/2 R WR poradził sobie w boju.
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.
Testowany obiektyw ma odpowiednio skorygowaną aberrację chromatyczną. Jej uśredniona wartość waha się w granicach 0,21-0,23 piksela. Największą aberrację sięgającą 0,25 piksela uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/16. Anomalia wystąpi głównie w prawym dolnym rogu kadru. Niemniej jednak, w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) może objawiać się bardzo wyraźnie, jako kolorowe przebarwienia czego dowodem są wycinki kadrów zamieszczone poniżej.
Aberracja w praktyce