Winietowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

78%

W nasze ręce trafił Samyang 135 mm f/2.0 ED UMC. Nowa propozycja koreańskiego producenta to manualny, stałoogniskowy jasny obiektyw przeznaczony do aparatów z pełnoklatkową matrycą. Zobaczcie, jak ta konstrukcja poradziła sobie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

5 Listopad 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

9. Winietowanie


Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują mapę winietowania dla najgorszych wartości.

Winieta również nie stanowi większego problemu dla nowego obiektywu firmy Samyang. Podczas fotografowania na f/2 jej wartość wyniesie 49%, co w przeliczeniu daje różnicę naświetlenia między centrum a brzegami kadru wynoszącą około 1EV. Odnotować także należy fakt, że rozmieszczenie winiety jest bardzo naturalne. Rogi i brzegi kadru są ciemniejsze od środka obrazu, daje więc to płynną gradację oświetlenia. Ponadto, winieta jest niemal idealnie centralna, gdyż przesunięcie względem środka kadru wynosi zaledwie 1,6%. Co więcej wraz z przymykaniem przysłony wartość winiety zostanie znacząco zmniejszona - 24% na f/2.8. Podsumowując, nawet podczas fotografowania na szeroko otwartej przysłonie, różnica w naświetleniu kadru nie będzie wpływać negatywnie na ostateczny odbiór zdjęć.


Winieta w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)