Branża
Zebraliśmy dla Was oferty Black Friday i Black Week w jednym artykule! Sprawdźcie najlepsze promocje od producentów i dystrybutorów
78%
W nasze ręce trafił Samyang 135 mm f/2.0 ED UMC. Nowa propozycja koreańskiego producenta to manualny, stałoogniskowy jasny obiektyw przeznaczony do aparatów z pełnoklatkową matrycą. Zobaczcie, jak ta konstrukcja poradziła sobie w naszym teście.
Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm.
Zdjęcia w formacie RAW wykonane za pomocą obiektywu Samyang 135 mm f/2.0 ED UMC posiadają dobrą rozdzielczość obrazu. Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie funkcji MTF50, podczas fotografowania nowym obiektywem koreańskiego producenta otrzymamy użyteczny rezultat w centrum i na brzegach kadru już od maksymalnego otworu przysłony.
Optymalna rozdzielczość utrzyma się w przedziale przysłon f/2-f/5.6 (centrum) i f/2.8-f/8 (brzegi). Najwyższą jakość obrazu zarówno w centrum, jak i na brzegach kadru otrzymamy w momencie fotografowania z wykorzystaniem przysłony f/4, gdzie rozdzielczość wyniesie 44.25 lp/mm (centrum) i 43.10 lp/mm (brzegi). Oczywiści wraz z przymykaniem przysłony wartość ta będzie stopniowo spadać, jednak wciąż będzie się utrzymywać na dobrym poziomie. Co więcej, nawet fotografowanie z wykorzystaniem szeroko otwartej przysłony f/2 wiąże się z uzyskaniem akceptowalnej jakości obrazu - 37.75 lp/mm w centrum kadru i 28.10 lp/mm na jego brzegach. Te wartości są dobre i zdecydowanie przewyższają granicę akceptowalności. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się wysoką rozdzielczością podczas fotografowania na szeroko otwartej przysłonie, co zaowocuje dobrą jakością obrazu oraz małą głębią ostrości. Natomiast najmniejszą wartość wykresu funkcji MTF50 zanotujemy na przysłonie f/22, jednak wciąż jej wartość będzie dobra i nie przekroczy granicy akceptowalności.
Pochwalić również trzeba charakterystykę wykresu - linie nachodzą na siebie. Od przysłony f/4 nie zauważymy żadnej dysproporcji pomiędzy centrum a brzegami kadru. Dzięki temu jakość obrazu będzie niemalże identyczna w całym planie.
]> */
]