Akcesoria
Black November w Next77 - promocje na sprzęt foto-wideo przez cały miesiąc
78%
W nasze ręce trafił Samyang 135 mm f/2.0 ED UMC. Nowa propozycja koreańskiego producenta to manualny, stałoogniskowy jasny obiektyw przeznaczony do aparatów z pełnoklatkową matrycą. Zobaczcie, jak ta konstrukcja poradziła sobie w naszym teście.
Samyang 135 mm f/2.0 ED UMC to kolejna propozycja koreańskiej firmy, która rozszerza linię w pełni manualnych stałek dedykowanych do aparatów wyposażonych w pełnoklatkową matrycę obrazu. Producenta w szczególności należy pochwalić za wykonanie obiektywu. Detale i wykończenia stoją na wysokim poziomie, dzięki czemu nadają stałce wyjątkowego charakteru, stylu i elegancji. Poza tym metalowy tubus, odpowiednia waga i rozmiar jednoznacznie podkreślają, że konstrukcja została zaprojektowana z myślą o wymagających użytkownikach - sprawia wrażenie bardzo trwałej i odpornej na uszkodzenia. Szkoda, że producent nie poszedł krok dalej i nie zdecydował się na użycie dodatkowych uszczelnień, które jeszcze bardziej chroniłyby konstrukcję przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Niemniej jednak ten obiektyw nie został zaprojektowany do wykorzystywania w ekstremalnych sytuacjach, a pracy w studio fotograficznym, podczas sesji portretowych. I to właśnie w tej roli powinien sprawdzić się bardzo dobrze.
Nowy Samyang nie posiada autofokusa, jednak poprawne ostrzenie nie stanowi większy problemów podczas wykonywania zdjęć - o ile przyzwyczaimy się do dosyć topornego pierścienia ustawiania ostrości. Zdecydowanie większą niedogodnością jest brak stabilizacji obrazu, która w teleobiektywach jest wręcz wymagana. Duet długiej ogniskowej 135 mm i przysłony f/2 sprawia, że pole ostrości jest bardzo małe. Gdy dodamy do tego dłuższe czasy naświetlania (poniżej 1/135 sekundy) możemy narazić się na poruszone zdjęcia. W rezultacie podczas fotografowania z “ręki” (na opisanych ustawieniach) nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać możliwości nowego obiektywu bez konieczności użycia statywu, który unieruchomi nam prezentowany obraz.
]> */
]
78%