Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM Art - test

Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM do druga stałka z serii Art w portfolio marki. Jasny obiektyw standardowy ma oferować świetną jakość obrazu już od maksymalnego otworu względnego przysłony. W naszym teście zweryfikowaliśmy zapowiedzi producenta.

Autor: Patryk Wiśniewski

22 Maj 2014
Artykuł na: 17-22 minuty

3. Konstrukcja

Obiektyw Sigma 50mm f/1,4 DG HSM Art jeśli chodzi o jakość wykonania niczym nie odbiega od testowanej wcześniej przez nas Sigmy 35mm f/1,4 DG HSM. Obudowa obiektywu została wykonana z metalu. Szkło wyróżnia się eleganckim i nowoczesnym wzornictwem. Projekt jest przy tym prosty i oszczędny.

Przedni dekielek ma podwójny uchwyt (na krawędzi i od wewnątrz), co jest bardzo przydatne i wygodne. W skład zestawu handlowego, oprócz przedniego dekielka, wchodzi tylny dekielek, pokrowiec oraz osłona przeciwsłoneczna.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Obiektyw jest wyjątkowo duży jak na swoją ogniskową. Już poprzedni model Sigmy 50mm f/1,4 wyróżniał się na tle swojej konkurencji rozmiarami. Najnowszej propozycji japońskiego producenta bliżej jest jednak do Zeissa Otusa, niż do innych jasnych 50-tek.

Szkło posiada metalowy bagnet, wyposażony w czerwoną i białą kropkę wskazującą miejsce mocowania obiektywu. Minusem może być brak gumowej uszczelki. Pierścień ustawiania ostrości pokryty jest rowkowaną gumą. Rowkowania znajdziemy również w części bliżej korpusu (od dołu). Z góry umieszczone jest okienko, za którym ukryta jest odległość zdjęciowa. Z lewej strony znalazł się, tradycyjnie, przełącznik ustawiania ostrości (AF/ MF). Opcja AF jest wyróżniona białym kolorem, co może być przydatne.

Podobnie jak pozostałe obiektywy linii Art Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM została wykonana w całości w Japonii.

Obiektyw składa się z 13 elementów w 8 grupach. Trzy elementy zostały wykonane ze szkła niskodyspersyjnego SLD. Oprócz tego w nowej Sigmie znalazł się także element asferyczny. Podobnie jak w 35-tce, przesłona składa się z 9 listków. Minimalna wartość to oczywiście f/1,4, a maksymalna f/16.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Obiektyw ma olbrzymią średnicę mocowania filtrów - 77mm. Prawie o 2cm więcej, niż w 50-tkach systemowych. Ten parametr daje nam pogląd na to z jak dużym obiektywem mamy do czynienia.

Obiektyw został wyposażony w zasilany falami ultradźwiękowymi silnik HSM (Hyper Sonic Motor), który w trybie automatycznego ustawiania ostrości ma pracować szybko i niemal bezgłośnie.

Sigma 50mm f/1,4 DG HSM waży 815 g, a jej wymiary to 100 × 85mm.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)