Leica 35mm f/1.4 Summilux-M ASPH - test

Leica 35mm f/1.4 SUMMILUX-M ASPH to w tym momencie najdroższa 35-tka na rynku. Za obiektyw bez autofokusa musimy zapłacić aż 18 000 złotych. Na tyle producent wycenił swoją legendę. Jak 35-tka Leiki sprawdza się w porównaniu do wcześniej testowanych przez nas obiektywów? Przekonajcie się sami.

Autor: Patryk Wiśniewski

5 Kwiecień 2013
Artykuł na: 23-28 minut

11. Winietowanie

Dość dużym problemem w przypadku obiektywów Leiki systemu M jest winietowanie. O ile w czasach analogowych odległość od filmu do tylnej soczewki, nie stanowiła tak dużego problemu, w przypadku matrycy, która nie jest idealnie płaska, dość silnie wpływa na poziom winietowania.

Leica 35mm f/1.4 Summilux-M ASPH pod tym względem wypada bardzo słabo w porównaniu do reszty obiektywów klasy 35mm f/1.4. Dla maksymalnego otworu względnego spadek ilości światła w rogach kadru wynosi, aż 81% co przekłada się na równowartość 2,3 EV.

Przymknięcie przysłony do f/2 dobrze wpływa na zarejestrowane przez nas wyniki. Winietowanie wynosi w jej przypadku 68% co przekłada się na 1,5 EV.

Poziom winietowania stabilizuje się na f/5.6 i wynosi około 50% co przekłada się na spadek w rogach kadru o 1 EV.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)