Canon PowerShot G1 X Mark III - Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
5
Wydajność:
5.5
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

Matryca APS-C, stabilizowany zoom, szybki autofocus - to tylko kilka rozwiązań, które zamknięto w niewielkim body. Sprawdźmy, czy G1 X Mark III to kompakt na jaki czekaliśmy.

Autor: Michał Chrzanowski

2 Styczeń 2018
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Podczas fotografowania w terenie użyliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej jakości.

Zdjęcia plenerowe są wyraźnym potwierdzeniem naszych laboratoryjnych testów. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości obrazu to powinniśmy się trzymać niskich czułości matrycy oraz szerzej otwartej przysłony. Wtedy wykonane fotografie będą kontrastowe i wyraziste, a kolory żywe i odpowiednio nasycone.

Co więcej, w większości sytuacji, zdjęcia będą również poprawnie wyeksponowane. Niemniej jednak - w niektórych przypadkach i nieco trudniejszych warunkach - zauważymy, że aparat lubi faworyzować jasne partie, przez co otrzymujemy lekko niedoświetlone kadry.

1/100s, f/2.8, ISO 100

1/125s, f/5.6, ISO 125

1/160s, f/5.6, ISO 5000

1/60s, f/2.8, ISO 250

Po raz kolejny musimy pochwalić rewelacyjnie działający automatyczny pomiar balansu bieli. Aparat w większości sytuacji znakomicie dobiera temperaturę barwową - i to niezależnie od oświetlenia. Nawet w trudniejszych warunkach (w tym w świetle żarowym) nie kończymy z mocno ocieplonymi zdjęciami. Między innymi dzięki temu też G1X Mark III dobrze radzi sobie z odwzorowaniem tonów skóry. Portrety są delikatnie pastelowe i stonowane. Nie wpadają także w nienaturalną kolorystykę.

1/160s, f/5.6, ISO 640

1/80s, f/2.8, ISO 100

1/40s, f/5.6, ISO 6400

1/160s, f/5.6, ISO 500

W kwestii fotografowania na wysokich czułościach jest dobrze, choć nie idealnie. W zakresie ISO 1600-6400 zaczną już pojawiać się szumy, a także różnego rodzaju przebarwienia (głównie w szarościach i nieostrościach kadru). Niemniej jednak wyrazistość i szczegółowość zdjęć wciąż będzie stać na dobrym poziomie - bez trudu zauważymy detale.

Niestety dużo gorzej na wysokich czułościach aparat wypada w przypadku słabego (półmrok) lub sztucznego oświetlenia. O ile przy ISO 3200 szczegółowość obrazu będzie na poprawnym poziomie, o tyle przedział ISO 6400-25 600 dostarczy już zdjęć charakteryzujących się niską jakością i wyrazistością.

1/30s, f/5, ISO 6400

1/50s, f/5.6, ISO 6400

1/160s, f/5.6, ISO 25600

1/500s, f/2.8, ISO 12800
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły