Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
6
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

80%

Najnowsza, czwarta już odsłona popularnego modelu X100, to połączenie dobrze znanej już stylowej konstrukcji i zaawansowanych możliwości topowych bezlusterkowców producenta. Czy X100F to kompakt idealny?

Autor: Michał Chrzanowski

6 Marzec 2017
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

Mamy złą wiadomość dla wszystkich miłośników filmowania. X100F - podobnie jak flagowy X-Pro2 - nie jest aparatem, który w tej kwestii sprosta oczekiwaniom wymagających użytkowników. Po prostu zaawansowany kompakt Fujifilm jest typowym aparatem fotograficznym, w którym nagrywanie jest jedynie dodatkiem - i to mocno okrojonym.

Na obudowie nie znajdziemy dedykowanego przycisku związanego z filmowaniem. Odrębny tryb został schowany w ustawieniach aparatu - uruchomimy go poprzez wciśnięcie przycisku „Drive“ i wybranie ostatniej z wyświetlonych opcji.

Jednak w przypadku X100F sformułowanie „tryb filmowy“ jest chyba nadużyciem. Wprawdzie otrzymujemy możliwość manualnej kontroli nad parametrami oraz możemy skorzystać z funkcji focus peaking, czy wykrywania twarzy, jednak wszelkich wyborów ustawień będziemy musieli dokonać przed rozpoczęciem nagrywania. W czasie rejestracji możemy jedynie sterować przysłoną aparatu oraz pokrętłem kompensacji ekspozycji. Pozostałe opcje - w tym podręczne menu - są zablokowane.

X100F nie rozpieszcza także pod względem oferowanej jakości obrazu. Otrzymujemy jedynie zapis w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1920x1080 z prędkością 60 kl./s i dźwiękiem stereofonicznym - czyli dokładnie to samo, co w przypadku poprzednika. Ponadto możemy skorzystać prędkości zapisu 50, 30, 25 oraz 24 kl./s, która daje specyficzną, filmową plastykę obrazu. Warto zauważyć, że do nowego modelu Fujifilm możemy podpiąć zewnętrzny mikrofon. Jest to więc miły dodatek, ale tę możliwość zapewniała także wcześniejsza generacja kompaktu. Niestety o wejściu na słuchawki możemy zapomnieć.

KLIKNIJ, ABY POBRAĆ FILM PRZYKŁADOWY

Co prawda aparat nie zapewnia profilu płaskiego obrazu, jednak możemy zminimalizować wyostrzenie oraz kolorystykę, co może być dobrym punktem wyjścia do gradacji i późniejszej postprodukcji. Do zalet warto zaliczyć także możliwość skorzystania z symulacji błon filmowych - dla mniej wprawionych użytkowników będzie to prosty sposób na otrzymanie ciekawych efektów wizualnych. Pochwalić musimy również autofokus (w tym śledzenie twarzy), który podczas filmowania działa sprawnie i precyzyjnie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)