Canon EOS 5D Mark IV - Porównanie z...

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8.5
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

87%

Nowa matryca, system autofokusa zaczerpnięty z flagowego modelu, poprawiony tryb filmowy i udoskonalona ergonomia korpusu to główne cechy nowej odsłony linii 5D. Jednak czy to wystarczy, by rywalizować z zaawansowanymi lustrzankami konkurencji?

Autor: Michał Chrzanowski

21 Październik 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Poniżej przedstawiamy porównanie zaszumienia i reprodukcji szczegółów przy ustawieniach standardowych Canona 5D Mark IV z jego poprzednikiem, modelem 5D Mark III.

Porównanie zaszumienia matrycy

Porównanie reprodukcji szczegółów

Jak możemy zauważyć, zarówno dla nowszego modelu jak i jego poprzednika, zdjęcia wykonane do ISO 1600 charakteryzują się odpowiednią jakością, co potwierdzają porównywane fragmenty tablicy testowej sfotografowanej obydwoma aparatami. Dopiero powyżej ISO 6400 w kadrze zaczyna przeważać już cyfrowe ziarno. Niemniej jednak nowy 5D Mark IV zdecydowanie lepiej radzi sobie z odwzorowaniem szumów i wielobarwnych artefaktów - zwłaszcza w przedziale najwyższych czułości ISO 25 600 - ISO 102 400. Te są mniej dokuczliwe.

Wprawdzie systemowe odszumianie jest nieco mniej agresywne niż to spotykane w modelu 5D Mark III, niemniej jednak jego uruchomienie w obu aparatach, w żaden sposób nie poprawia jakości zdjęć. Wręcz przeciwnie. Obraz zarejestrowany nowym Canonem, przy w pełni wyłączonym odszumianiu, jest wyrazistszy i o wiele bardziej bogaty w szczegóły - zwłaszcza w przedziale ISO 12 800-ISO 102 400. Dlatego też podczas fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych zalecamy wyłączyć systemowe odszumianie obrazu. Dzięki temu w kadrze zarejestrujemy znacznie więcej detali.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)