Akcesoria
Black November w Next77 - promocje na sprzęt foto-wideo przez cały miesiąc
74%
Sony A68 to najświeższy powiew w rodzinie SLT. Czy jednak 24-megapikselowa matryca APS-C, system 4D Focus, stabilizacja obrazu i zaawansowana ergonomia przekonają do siebie fotografów?
Sony A68 został również wyposażony w tryb nagrywania filmów, choć na tle silnej konkurencji wypada on bardzo blado. Niestety o rozdzielczości 4K możemy jedynie pomarzyć - maksymalna rozdzielczość, w której będziemy mogli rejestrować materiał wideo to Full HD 1920 x 1080 pikseli, co w dzisiejszych czasach nie robi już wrażenia, nie wspominając już o tym, że możliwość rejestracji w 4K oferuje wiele prostszych i bardziej amatorskich konstrukcji.
Niemniej jednak jak zapewnia producent, filmy zarejestrowane w najwyższej rozdzielczości Full HD mają odznaczać się wysoką szczegółowością oraz niskim poziomem zaszumienia. Pomóc ma w tym format XAVC S z opcją zapisu 25 kl./s lub 50 kl./s i przepływność 50 Mb/s. Z dostępnych formatów wybierzemy również AVCHD, który charakteryzuje się wysoką kompresją połączoną z dobrą jakością obrazu. Po ustawieniu tego formatu użytkownik będzie mógł zdecydować o jakości nagrania: 50i 24M, 50i 17M, 50p 28M, 25p 24M, 25p 17M. Filmy możemy zapisywać także w popularnym formacie MP4 (1440x1080 12M lub VGA 3M).
Zaletą modelu A68 jest jego rozbudowany tryb filmowy. Nie tylko będziemy mogli skorzystać z szeregu filtrów artystycznych, które mogą dodać ciekawych efektów wizualnych rejestrowanemu materiałowi, lecz także będziemy w stanie w pełni kontrolować parametry ekspozycji - nawet podczas nagrywania. Filmować możemy zarówno w trybie preselekcji przysłony, czasu naświetlania, w trybie manualnym oraz trybie P. Do tego wybierzemy czułość matrycy lub zdamy się na AUTO ISO (zakres ISO 100-12800), które podobnie jak podczas fotografowania dobrze odczytuje rejestrowaną scenę i dobiera właściwe parametry, by ekspozycja była odpowiednio zachowana.
Duża zaletą jest także opracowana przez Sony technologia przepuszczalnego lustra (Translucent Mirror Technology), dzięki której można korzystać z zalet ciągłego ustawiania ostrości w trakcie nagrywania. W praktyce autofokus nie gubi filmowanego obiektu, a przeostrzanie - chociaż wolne - jest płynne, dzięki czemu uzyskujemy przyjazny dla oka efekt. Dodatkowo pochwalić trzeba wbudowany system stabilizacji SteadyShot INSIDE, który okazał się zaletą również w trakcie filmowania. Nie jest on może zbyt wydajny, jednak dzięki niemu nagrania będą zdecydowanie mniej poruszone, dlatego też warto jest mieć włączoną stabilizację obrazu. Nawet skrytykowany przez nas odchylany ekran był pomocny. Podczas nagrywania umożliwiał rejestrowanie materiału z niewygodnych pozycji i kątów patrzenia. Jednak jest to jedyna zaleta wyświetlacza Sony A68.