Canon G7 X Mark II - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
7.5
Wydajność:
6.5
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

G7 X Mark II to druga odsłona popularnego kieszonkowca Canona. Od poprzednika wyróżnia go przede wszystkim poprawiona ergonomia oraz zwiększona wydajność. Sprawdziliśmy, czy to wystarczy, aby podbić rynek zaawansowanych kompaktów.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Czerwiec 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

Pierwsza generacja kieszonkowca Canona była jedną z bardziej popularnych serii wśród wideoamatorów. Wystarczy powiedzieć, że dla wielu vlogerów G7X to wciąż główne narzędzie pracy. Naszym zdaniem najnowsza odsłona zaawansowanego kompaktu będzie równie popularna, choć w pewnych aspektach odstaje już od tego co oferuje konkurencja.

Mimo że wygląda niepozornie, G7 X Mark II zapewnia w pełni manualny tryb filmowy, dzięki czemu będziemy w stanie dokonać korekty przysłony, czasu naświetlania, czułości matrycy czy kompensacji ekspozycji - również w czasie nagrywania, co nie jest często spotykane w odpowiednikach innych producentów. Niestety już bezpośrednie zestawienie opcji filmowania wypada blado.

Możemy zapomnieć o nagrywaniu w jakości 4K, która jest już standardem w świecie fotografii. Tak więc pozostaje nam rozdzielczość Full HD 1920 × 1080 z szybkością 60 lub 30 kl./s, formacie MP4. Ponadto wciąż nie mamy możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu, co w konstrukcji kierowanej do entuzjastów filmowania powinno być dostępne. Warto jednak pochwalić obecność filmów poklatkowych - ta opcja może okazać się miłym dodatkiem.

Autofokus w trybie filmowym, w dobrych warunkach oświetleniowych przeostrza płynnie i precyzyjnie. Możemy aktywować tryb ze śledzeniem obiektów i wykrywaniem twarzy, lub pojedynczy punkt, który ustawimy za pomocą dotykowego panelu. Do wyboru będziemy mieć również tryb manualny. Niemniej jednak w praktyce bardzo efektywne okazało się wykrywanie twarzy. Aparat rozpoznawał osoby i niemal natychmiastowo ustawiał ostrość - i co ważniejsze - nie gubił jej.

Niestety o wiele gorzej, podobnie jak w przypadku fotografowania, system AF prezentuje się w słabszych warunkach oświetleniowych. Aparat potrzebuje nawet dłuższej chwili na poprawne wyostrzenie planu, co bywa uciążliwe. Problemem będą też kontrastowe sceny, w przypadku których autofokus wielokrotnie będzie gubić ostrość.

KLIKNIJ, ABY POBRAĆ FILM FULL HD

Na ogromne pochwały zasługuje 5-osiowa, hybrydowa stabilizacja podczas filmowania, która zapewni płynne i nieporuszone ujęcia. Pomocnym okazuje się także odchylany ekran (również do pozycji selfie), dzięki czemu będziemy w stanie nagrywać ciekawe ujęcia z trudniej dostępnych miejsc lub niewygodnych pozycji, co zaowocuje interesującą perspektywą. Z kolei zmiana ogniskowej w trybie filmowym przebiega bardzo powoli, co wygląda dobrze podczas oglądania nagranego materiału, niemniej jednak uniemożliwia szybką reakcję, gdy coś ciekawego dzieje się na dalszym planie. Dlatego też dobrym rozwiązaniem byłaby możliwość regulacji jego działania.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
33
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły