Canon G7 X Mark II - Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
7.5
Wydajność:
6.5
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

G7 X Mark II to druga odsłona popularnego kieszonkowca Canona. Od poprzednika wyróżnia go przede wszystkim poprawiona ergonomia oraz zwiększona wydajność. Sprawdziliśmy, czy to wystarczy, aby podbić rynek zaawansowanych kompaktów.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Czerwiec 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 

Standardowo model G7 X Mark II poddaliśmy ocenie pod względem jakości zdjęć wykonanych poza naszym laboratorium. Podczas fotografowania użyliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych. Zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości obrazu 5472 × 3648.

Jednocalowa 20,1-milionowa matryca, wspomagana nowym procesorem obrazu i jasnym obiektywem o uniwersalnym zakresie ogniskowych gwarantować ma jakość zdjęć stojącą na najwyższym poziomie w świecie zaawansowanych kompaktów. W praktyce nie mamy na co narzekać. Aparat zapewnia wyraziste i odpowiednio nasycone zdjęcia - niezależnie od fotografowanej sceny. Kolory są dobrze odwzorowane, a ogólny zakres dynamiczny jest duży, dzięki czemu detale będą widoczne zarówno w jasnych, jak i ciemnych partiach planu fotograficznego.

Laboratoryjne testy balansu bieli oraz reprodukcji kolorów potwierdziły się także w praktyce. W większości przypadków barwy będą rzeczowo odzwierciedlone na zdjęciach. Niemniej jednak z fotografowaniem w bardziej wymagających warunkach oświetleniowych bywa już różnie. Zazwyczaj kolory uciekają w ciepłe tony, lub - w przypadku światła żarowego - są w ogóle nietrafione.

Z kolei nie możemy narzekać na jakość zdjęć wykonanych na wyższych czułościach. Tak naprawdę do ISO 3200 obraz będzie wyraźny i szczegółowy, a kolory odpowiednio przenoszone. Warto również pochwalić cyfrowe ziarno, które prezentuje się bardzo ładnie - nie wygląda sztucznie i nie przeszkadza w ostatecznym odbiorze zdjęć. Niemniej jednak sytuacja ulega zmianie powyżej ISO 3200. Zaczynają zanikać detale i barwy, przez co zdjęcia będą się charakteryzować wysyconymi kolorami i nieco bardziej rozmytym obrazem.

ISO 1600

ISO 6400

ISO 10000

ISO 12800
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
33
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły