Sony RX1R II - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
6
Funkcjonalność:
6
Marka:
Sony
Nasza ocena:

0%

Druga odsłona modelu RX1R to już na pierwszy rzut oka pogromca kompaktów. Otrzymujemy bowiem 42-milionowy sensor i system AF zaczerpnięty z modelu A7R II. Pojawił się też nareszcie wizjer elektroniczy a także odchylany ekran i funkcje bezprzewodowe. Zobaczcie, jak aparat wypada na tle poprzednika i propozycji konkurencji!

Autor: Maciej Luśtyk

18 Grudzień 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 


Aparat Sony RX1R II oferuje w pełni manualny tryb filmowy, a parametry migawki, przysłony i czułości możemy regulować także podczas rejestrowania materiału, czego ciągle nie oferują niektórzy z producentów. Otrzymuje też dość bogate możliwości zapisu. Wideo rejestrować możemy w maksymalnej jakości Full HD, z prędkością 60 kl./s i przepływności 50 Mbps, w kodeku XAVC S, co będzie oferować widocznie lepszą jakość obrazu niż mogliśmy uzyskać za pomocą pierwszej generacji RX1R, w przypadku której byliśmy ograniczeni do kodeka XAVC HD. Tutaj też możemy z niego skorzystać, a pliki zapisywać możemy również w formacie MP4, z przepływnością 28 Mbps.

Pewnym mankamentem jest jedynie to, że aby zapisywać pliki korzystając z kodeka XAVCS musimy posiadać kartę SDHC UHS-I o pojemności co najmniej 32 GB o czym nigdzie nie informuje producent. Najbardziej jednak dziwi nas to, że mimo wyposażenia aparatu w tę samą matrycę co model A7R II, nie otrzymujemy możliwości zapisu filmów w jakości 4K. Być może to kwestia odprowadzania ciepła z sensora, być może celowe działanie producenta.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Pracę podczas filmowania znacznie ułatwia nam odchylany ekran oraz możliwość wyświetlenia peakingu focusa, którego intensywność i kolor możemy regulować. Nieźle sprawdza się także elektroniczna stabilizacja obrazu, która pozwoli zredukować niewielkie wstrząsy spowodowane ruchami aparatu. Otrzymujemy też złącze mikrofonowe, co pozwoli wykorzystać aparat nawet do bardziej zaawansowanych celów, niestety nie otrzymujemy już wyjścia słuchawkowego, co umożliwiłoby monitorowanie poziomów audio. W nagrywaniu wideo bardzo pomocny okazuje się ciągły autofokus, który pozwoli nam utrzymać w na obiektach pozostających w ruchu.

Szkoda jedynie, że w trybie filmowym nie możemy skorzystać z funkcji śledzenia obiektu. Brakuje też możliwości bezstopniowej regulacji przysłony. Nie zapominajmy jednak, że tryb filmowy jest w przypadku tego aparatu jedynie miłym dodatkiem. Trzeba też podkreślić, że nawet materiał rejestrowany w formacie MP4 odznacza się bardzo wysoką jakością i żywymi kolorami. Największym problemem trybu filmowego jest błyskawiczne “pożeranie” baterii. W pełni naładowany akumulator pozwoli nam jedynie na około 10 minut pracy.

Kliknij, aby pobrać film przykładowy.

Podsumowanie tej części:
+ Full HD XAVC S 60 kl./s
+ przepływność 50 Mbps
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ jakość obrazu wideo
+ złącze mikrofonowe
+ focus peaking
+ elektroniczna stabilizacja
+ ciągły AF w trybie filmowym

- brak 4K
- brak złącza słuchawkowego
- brak możliwości bezstopniowej regulacji przysłony
- XAVC S tylko z kartą SDHC UHS-I o pojemności powyżej 32 GB
- bardzo szybkie zużycie baterii podczas filmowania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)