Olympus OM-D E-M10 Mark II - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

Jeszcze przed premierą w naszej redakcji zagościł Olympus OM-D E-M10 Mark II - kompaktowy bezlusterkowiec z 5-osiową stabilizacją obrazu, ulepszonym wizjerem, migawką elektroniczną i rozwiniętymi jeszcze bardziej funkcjami filmowymi. Nie tracąc czasu zabraliśmy się za sprawdzanie jego możliwości. Zobaczcie, jak nowy Olympus wypadł w naszym teście!

Autor: Maciej Luśtyk

26 Sierpień 2015
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

 



Obsługa
Do trybu filmowego przechodzimy poprzez przestawienie pokrętła PASM na pozycję oznaczoną ikonką kamery, lub poprzez wciśnięcie czerwonego przycisku nagrywania na górnym panelu. W trybie filmowym możemy korzystać z trybu automatycznego, trybu P i trybów preselekcji czasu, lub przysłony, co daje sporą swobodę w nagrywaniu materiału filmowego.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Dodatkowo w modelu E-M10 Mark II otrzymaliśmy więcej możliwości pod względem dostępnego klatkażu i formatów zapisu. Nagrywany materiał zapiszemy w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1080p z prędkością 30 kl./s, w kodeku ALL-i. Możliwe jest też nagrywanie filmów bezpośrednio w formacie MP4 z maksymalną prędkością 60 kl./s, a także w „filmowym” klatkażu 24 kl./s. Dodatkowo pojawiła się też możliwość wypuszczenia sygnału przez HDMI. Nową opcją jest możliwośc nagrywania filmów w zwolnionym tempie, z prędkością 120 kl./s, niestety już tylko w rozdzielczości VGA (640 x 480). Niemniej jednak to i tak całkiem duże możliwości, jak na aparat skierowany do osób zajmujących się fotografią hobbystycznie.

Jak już wspomnieliśmy, aparat oferuje pełną kontrolę nad parametrami ekspozycji w trybie filmowym. Możemy też dostrajać ustawienia balansu bieli i profili kolorystycznych. Niestety korekty ekspozycji nie możemy dokonywać w trakcie nagrywania, co dość mocno ogranicza nasze możliwości. Podobnie sprawa wyglądą z autofokusem w trybie filmowym. W trybie pojedynczym, po rozpoczęciu nagrywania nie skorygujemy też ostrości. Możemy skorzystać z autofokusa w trybie ciągłym, który w połączeniu z dotykowym wyborem pola AF pozwoli na całkiem wygodną i płynną, choć nie bezproblemową pracę. Aby najlepiej wykorzystać możliwości trybu filmowego, pozostaje nam więc manualne ustawianie ostrości.

Bardzo dobrze wypada system stabilizacji podczas filmowania. Nawet bardziej dynamiczne ruchy zostają wytłumione, co w większości sytuacji pozwoli uzyskać płynny obraz bez efektu drżenia ręki. Podczas filmowania możemy także wykonywać zdjęcia, jednak zaowocuje to krótką przerwą w nagrywanym materiale.

Szkoda, że mimo całkiem sporych możliwości filmowych aparat nie umożliwia podpięcia zewnętrznego mikrofonu. Jak zwykle wypunktujemy też brak możliwości nagrywania filmów w rozdzielczości 4K. Opcja ta staje się już standardem i coraz częsciej pojawia się nawet w podstawowych modelach aparatów, nie mówiąć już o smartfonach.


Kliknij, aby pobrać film Full HD 1080p

Podsumowanie tej części:
+ Full HD 1080p 60kl./s
+ VGA 120 kl./s
+ pełna manualna kontrolna na d trybem filmowym
+ stabilizacja w trybie filmowym
+ możliwość wypuszczenia sygnału przez HDMI

- brak złącza mikrofonowego
- ciągły autofokus w trybie filmowym
- brak 4K

]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (15)