Sony A7S - test wideo

Sony A7S to niezwykle ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów, ale także dla filmowców. Wydaje się, że producent zdecydował się na przesunięcie akcentów i o A7S możemy powiedzieć, że to aparat przede wszystkim dla filmowców. Bezpośrednio na kartę aparat potrafi rejestrować materiał w rozdzielczości Full HD 1080p60 z wykorzystaniem formatu XAVC-S, zapewniającego przepływność 50 Mb/s. Warto wspomnieć także o możliwości nagrywania 4K na zewnętrzny rekorder, za pośrednictwem złącza HDMI. Sprawdziliśmy jak A7S wypada w porównaniu z Canonem 5D mark III.

Autor: Patryk Wiśniewski

5 Wrzesień 2014
Artykuł na: 9-16 minut

3. Podsumowanie

Sony A7S to niezwykle ciekawa propozycja na rynku aparatów fotograficznych. Jeśli chodzi o możliwości zdjęciowe, wyróżnia się przede wszystkim wysokimi czułościami. Podobnie wypada w przypadku filmowania. Pełnoklatkowa, 12-megapikselowa matryca rewelacyjnie radzi sobie do ISO 12800, dobrze do ISO 25600, a ISO 51200 będzię całkiem użyteczne, o ile dobrze ja naświetlimy.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W porównaniu do Canona EOS 5D Mark III, rewelacyjnie prezentuje się reprodukcja szczegółów. A7S dystansuje w tym przypadku tradycyjną lustrzankę, dając obraz bogaty w szczegóły, który nie wymaga wyostrzania. Dzięki niskoskompresowanym plikom, możemy dużo łatwiej pracować nad efektem finalnym w postprodukcji.

Jedynym poważnym problemem tego niewielkiego aparatu jest rolling shutter. W przypadku A7S wada jest wręcz gigantyczna, możemy ją częściowo zniwelować w programach przeznaczonych do obróbki wideo, ale wtedy musimy się pogodzić z częściowym wykadrowaniem naszego ujęcia. Drugim minusem, o którym nie możemy zapominać, w przypadku A7S i filmowania jest niska wydajność akumulatora. Osoby, które chcą poważnie myśleć o pracy z tym aparatem, będą musiały zainwestować w kilka akumulatorów.

Reasumując Sony A7S, to obecnie jedna z najciekawszych propozycji dla filmowców na rynku. Na podstawie nagranych klipów, możemy powiedzieć, że w tym momencie nie ma na rynku aparatu, który kręciłby wideo lepszej jakości. Canon EOS 5D Mark III jest dystansowany, jeśli chodzi o szczegółowość i wysokie czułości. Panasonic Lumix GH4 góruje nad Sony możliwością kręcenia w 4K na kartę, oraz mniejszym rolling shutterem, ale podobnie jak Canon jest dystansowany w przypadku szczegółowości i wysokich czułości, ma także zdecydowanie mniejszą matrycę. Właściwie można uznać, że najbliższym konkurentem Sony A7S, jeśli chodzi o możliwości filmowe są półprofesjonalne i profesjonalne kamery jak np.: Canon C100 czy Sony FS700. Są jednak od A7S o wiele droższe.

Następna

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
19
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)