Sony A7S - test wideo

Sony A7S to niezwykle ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów, ale także dla filmowców. Wydaje się, że producent zdecydował się na przesunięcie akcentów i o A7S możemy powiedzieć, że to aparat przede wszystkim dla filmowców. Bezpośrednio na kartę aparat potrafi rejestrować materiał w rozdzielczości Full HD 1080p60 z wykorzystaniem formatu XAVC-S, zapewniającego przepływność 50 Mb/s. Warto wspomnieć także o możliwości nagrywania 4K na zewnętrzny rekorder, za pośrednictwem złącza HDMI. Sprawdziliśmy jak A7S wypada w porównaniu z Canonem 5D mark III.

Autor: Patryk Wiśniewski

5 Wrzesień 2014
Artykuł na: 9-16 minut

3. Podsumowanie

Sony A7S to niezwykle ciekawa propozycja na rynku aparatów fotograficznych. Jeśli chodzi o możliwości zdjęciowe, wyróżnia się przede wszystkim wysokimi czułościami. Podobnie wypada w przypadku filmowania. Pełnoklatkowa, 12-megapikselowa matryca rewelacyjnie radzi sobie do ISO 12800, dobrze do ISO 25600, a ISO 51200 będzię całkiem użyteczne, o ile dobrze ja naświetlimy.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W porównaniu do Canona EOS 5D Mark III, rewelacyjnie prezentuje się reprodukcja szczegółów. A7S dystansuje w tym przypadku tradycyjną lustrzankę, dając obraz bogaty w szczegóły, który nie wymaga wyostrzania. Dzięki niskoskompresowanym plikom, możemy dużo łatwiej pracować nad efektem finalnym w postprodukcji.

Jedynym poważnym problemem tego niewielkiego aparatu jest rolling shutter. W przypadku A7S wada jest wręcz gigantyczna, możemy ją częściowo zniwelować w programach przeznaczonych do obróbki wideo, ale wtedy musimy się pogodzić z częściowym wykadrowaniem naszego ujęcia. Drugim minusem, o którym nie możemy zapominać, w przypadku A7S i filmowania jest niska wydajność akumulatora. Osoby, które chcą poważnie myśleć o pracy z tym aparatem, będą musiały zainwestować w kilka akumulatorów.

Reasumując Sony A7S, to obecnie jedna z najciekawszych propozycji dla filmowców na rynku. Na podstawie nagranych klipów, możemy powiedzieć, że w tym momencie nie ma na rynku aparatu, który kręciłby wideo lepszej jakości. Canon EOS 5D Mark III jest dystansowany, jeśli chodzi o szczegółowość i wysokie czułości. Panasonic Lumix GH4 góruje nad Sony możliwością kręcenia w 4K na kartę, oraz mniejszym rolling shutterem, ale podobnie jak Canon jest dystansowany w przypadku szczegółowości i wysokich czułości, ma także zdecydowanie mniejszą matrycę. Właściwie można uznać, że najbliższym konkurentem Sony A7S, jeśli chodzi o możliwości filmowe są półprofesjonalne i profesjonalne kamery jak np.: Canon C100 czy Sony FS700. Są jednak od A7S o wiele droższe.

Następna

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)