Olympus PEN E-PL5 - Jakośc zdjęć

Olympus PEN E-PL5 to kolejna odsłona bezlusterkowca z bagnetem Mikro Cztery Trzecie. Tym razem aparat został wyposażony w system obrazowania znany z flagowego modelu - OM-D E-M5. Oprócz tego E-PL5 został tradycyjnie wyposażony w stabilizację matrycy, szybki system ustawiania ostrości oraz filtry artystyczne. Zobaczcie jak Olympus E-PL5 wypada na tle konkurencji.

Autor: Patryk Wiśniewski

1 Marzec 2013
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Szum

Olympus PEN E-PL5 prezentuje się bardzo dobrze jeśli chodzi o szum. Do czułości ISO 1600 szum ma na tyle delikatną strukturę, że nie wpływa znacząco na jakość obrazu. ISO 3200 szumi w sposób zbliżony do ISO 1600. Załamanie w jakości obrazu pojawia się przy kolejnym skoku o 1 EV. Czułość ISO 6400 ma już wyraźna strukturę szumu, która w znaczny sposób ingeruje nie tylko w ciemne partie obrazu. ISO 12800 to ostatnia czułość, którą możemy nazwać używalną, ale i to tylko w ostateczności. W obrazie generowanym przez matrycę pojawiają się silne przebarwienia, a wyraźny szum znacznie degraduje obraz. Ostatnia czułość została dodana zdecydowanie na wyrost.

ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

Reprodukcja szczegółów

Podobnie jak w przypadku poprzedniej części dobra reprodukcja szczegółów utrzymuje się do ISO 1600. Skok o 1 EV, do czułości ISO 3200, wprowadza znaczny spadek szczegółów, które jesteśmy w stanie zobaczyć w obrazie. Kolejna wartość ISO 6400 jest już silnie wyprane ze szczegółów, ale możemy pokusić się o jej włączenie. Czułości ISO 12800 i ISO 25600, wprowadzają na tyle silną degradację obrazu, że nie możemy ich uznać za użyteczne wartości.

ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

Reprodukcja kolorów

Podobnie jak w pozostałych działach reprodukcja kolorów stoi na bardzo dobrym poziomie w przypadku aparatu Olympus E-PL5. Składowe RGB i kolory skóry są bardzo dobrze odwzorowane. Od tej reguły jest jednak wyjątek, czyli światło żarowe. Aparat nadaje zdjęciom dość wyraźną ciepłą dominantę, warto więc mieć włączone pliki RAW lub skorzystać z dedykowanego do tej temperatury barwowej balansu bieli.

Podsumowanie

Olympus postawił na dość pewny zestaw jeśli chodzi o matrycę i procesor obróbki obrazu, czyli te które znamy z flagowego OM-D. Kieszonkowy PEN radzi sobie porównywalnie do bezlusterkowców z większą matrycą czy do amatorskich lustrzanek, co bez wątpienia zasługuje na pochwałę. Jedyne zastrzeżenia jakie mamy to działanie automatycznego balansu bieli w świetle żarowym.

+ niski poziom szumu do ISO 3200

+ wysoka reprodukcja szczegółów do ISO 1600

+ reprodukcja kolorów

- ciepła dominanta w świetle żarowym

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)