Olympus oświadcza, że nie kończy z lustrzankami i publikuje prognozy finansowe

Autor: Michal Grzegorczyk

14 Luty 2013
Artykuł na: 2-3 minuty
Ostatnia lustrzanka Olympusa pojawiła się na rynku 2,5 roku temu. Nic dziwnego, że co jakiś czas pojawiają się doniesienia, że japoński producent nie wróci już do produkcji cyfrowych "luster". Co ciekawe, równie regularnie przedstawiciele Olympusa temu zaprzeczają. Tym razem zbiegło się to z niezbyt korzystnymi prognozami finansowymi.

Od czasu wybuchu afery finansowej w Olympusie firma przeżywa spore problemy. Po aresztowaniach członków zarządu i opublikowaniu niezależnych raportów na temat kondycji firmy okazało się, że Olympus balansuje na krawędzi upadłości. Firma (w swojej części fotograficznej) skupiła się na produkcji udanych bezlusterkowców z systemu Mikro Cztery Trzecie i przez ponad 2,5 roku nie pokazała żadnej nowej lustrzanki (ostatni był Olympus E-5). Nic dziwnego, że co jakiś czas pojawiają się doniesienia, że japoński producent nie wróci już do produkcji cyfrowych "luster". Co ciekawe, równie regularnie przedstawiciele Olympusa temu zaprzeczają. Ostatnie oświadczenie na ten temat pojawiło się wczoraj (oto link do automatycznego tłumaczenia). Japoński koncern po raz kolejny zaznacza, ża równolegle z bezlusterkowcami będzie oferował swoim klientom lustrzanki.

Wczorajsze oświadczenie ukazało się praktycznie równolegle z wynikami finansowymi Olympusa. Okazało się, że dział fotograficzny nie radzi sobie zbyt dobrze. Jeszcze w listopadzie producent z Kraju Kwitnącej Wiśni prognozował stratę (za cały rok) w wysokości 8 miliardów jenów, a teraz podniósł niekorzystną prognozę do 16 miliardów jenów (ponad 533 miliony złotych) w bieżącym roku podatkowym

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
1
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)