Canon EOS 5D Mark III - Specyfikacja

EOS 5D Mark III to kolejna wersja kultowej, pełnoklatkowej lustrzanki firmy Canon. W najnowszym modelu poprawiono autofokus i wprowadzono kilka kosmetycznych zmian wpływających na ergonomię. O tym jak EOS 5D Mark III radzi sobie w praktyce przekonacie się czytając poniższy test.

Autor: Marcin Falana

30 Kwiecień 2012
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści
Nazwa Canon EOS 5D Mark III
Typ lustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość 22,3 Mp
Sensor
  • 36 x 24 mm CMOS
  • 23,4 Megapikseli (22,3 Mp efektywnych)
  • wbudowany filtr dolnoprzepustowy
  • filtr kolorów podstawowych
  • procesor DIGIC 5+
Pamięć
  • Compact Flash Typ I/II (zgodny z Microdrive i kartami większymi niż 2GB), wsparcie UDMA
  • SD (SDHC/SDXC)
Rozdzielczość
  • 5760 x 3840 (JPEG, RAW)
  • 3840 x 2560 (JPEG)
  • 2880 x 1920
  • 1920 x 1280
  • 720 x 480
Formaty zapisu obrazu {LST|u|JPEG (zgodność z Exif 2.21 [Exif Print]) / Design rule for Camera File system (2.0), Digital Print Order Format (1.1) [DPOF];RAW (bez kompresji)}
Jakość kompresji
  • RAW
  • RAW + JPEG
  • JPEG Fine
  • JPEG Normal
  • sRAW 1
  • sRAW 2
Obiektyw
  • wymienny, Canon EF (bez obiektywów EF-S)
  • powiększenie 1,0x z obiektywami Canon EF
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Zoom cyfrowy brak
Przysłona w zależności o zastosowanego obiektywu
Migawka migawka szczelinowa sterowana elektronicznie
  • 30 - 1/8000 s (w skoku co 1/3), Bulb (ręczne sterowanie długością naświetlania)
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Auto - kreatywny
  • automatyka programowa (P)
  • automatyka z preselekcją czasu (Tv)
  • automatyka z preselekcją przysłony (Av)
  • manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
  • Custom 1
  • Custom 2
  • Custom 3
Pomiar światła 63-polowy
Kompensacja ekspozycji +/-2 EV co 1/3 lub 1/2 EV (łączona z bracketingiem ekspozycji AEB)
Blokada ekspozycji
  • Auto: w trybie pojedynczego AF z pomiarem ewaluacyjnym światła, po zmierzeniu ostrości
  • Manual: przycisk AE Lock przy wszystkich metodach pomiaru światła
Autobracketing +/-2 EV co 1/3 lub 1/2 EV
Metody pomiaru ostrości
  • 61-punktowy AF
  • 41 pól krzyżowych
  • 5 pól podwójnie krzyżowych
Tryby pracy autofocusa
  • tryby: pojedynczy AF (One Shot), ciągły AF (AI Servo), mieszany (AI Focus)
  • pola AF: 9, wybór automatyczny, wybór ręczny punktu
  • wspomaganie AF z poziomu lampy Speedlite
Manual focus tak, pierścień obiektywu
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki w trybie One Shot AF
Podgląd głębi przycisk podglądu na korpusie
Czułość ISO 100 - ISO 25600 z rozszerzeniem o wartości ISO 50, ISO 51200 i ISO 102400
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • cień
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • białe światło jarzeniowe
  • błysk
  • definiowany ręcznie
  • wprowadzana temperatura barwowa
  • kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9
  • bracketing: +/- 3 działki, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy lub magenta/zielony
Efekty
  • zdjęcia czarno-białe z opcją filtrów elektronicznych i efektem tonowania
  • profile przestrzeni barwnej: sRGB, Adobe RGB
Korekta obrazu 6 ustawień stylów zdjęć (Picture Styles), 3 ustawienia użytkownika, automatyczna korekta winiety, redukcja szumów wysokich czułości i długich czasów, 4-stopniowy "Auto lighting optimizer"
Zdjęcia seryjne 6 kl/s z zachowaniem prędkości do 18 ujęć RAW
Rejestracja filmu
  • 1920 x 1080 (16:9) do 29 minut i 59 sekund
  • kompresja "intraframe"
  • kody czasowe SMTPE
Monitor LCD
  • 3,2 cale TFT
  • około 1 040 000 tys. punktów
  • krycie: ok. 100%
  • jasność monitora: dobierana automatycznie (3 stopnie), dobierana ręcznie (7 stopni)
  • Live View
Synchronizacja z lampą 1/200 s
Lampa błyskowa brak wbudowanej, zewnętrzna: gorąca stopka E-TTL II (Canon Speedlite)
Kontrola błysku
  • E-TTL II: Auto, Manual
  • kompensacja błysku: +/- 2 EV co 1/3 lub 1/2 stopnia (dla lamp EX)
  • bracketing błysku
  • blokada błysku: FEL
  • synchronizacja z drugą kurtyną
  • gniazdo PC
Stopka akcesoriów tak, dedykowana dla lamp Canon Speedlite
Matówka wymienna (3 typy), standardowa matówka Ee-A
Lustro szybko-powrotne lustro półprzepuszczalne (stosunek transmisja/odbicie światła jak 40:60;brak winietowania z obiektywem EF600mm f/4 lub krótszym)
Wizjer
  • pentapryzmatyczny
  • ok. 100% pola krycia aktywnych pikseli (dla JPEG)
  • powiększenie: 0,71x (-1 dioptria przy obiektywie 50mm na nieskończoność)
  • korekta dioptrii -3 do +1 dpt
Punkt oczny 21 mm
Tryby odtwarzania
  • pojedynczy obraz z informacją
  • pojedynczy obraz
  • index: 9 miniaturek
  • powiększenie obrazu 1.5x - 10x
Samowyzwalacz tak, 10 s
Złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, PTP), wyj. Video (PAL / NTSC), PC sync, HDMI, wejścia mikrofonowe, podczerwień,
Zasilanie
  • 1 x akumulator LP-E6
  • bateria CR1616
Wydajność zasilania (zdjęcia) ok. 950 zdjęć (przy 20°C)
Warunki atmosferyczne b.d.
Gwint statywu tak, 1/4"
Obudowa magnezowa, z uszczelnieniami
Wymiary 152 x 116 x 76 mm
Waga ok. 950 g
Ocena w teście DIWA 84% (6)
Test Fotopolis 14813
Artykuł na Fotopolis 14515
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
33
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (20)