Canon EOS 60D - Specyfikacja

Zapraszamy do lektury testu Canona EOS 60D - modelu, który ma uzupełnić ofertę japońskiego producenta w segmencie lustrzanek skierowanych do zaawansowanych amatorów. Przyjrzymy się także jak 60D wypada w porównaniu z poprzednikiem - EOS-em 50D oraz najbardziej zaawansowanym korpusem z matrycą APS-C - EOS-em 7D.

Autor: Marcin Falana

5 Listopad 2010
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści
Nazwa Canon EOS 60D
Typ systemowa lustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość 18 Mp
Sensor
  • 22,3 x 14,9 mm CMOS
  • 19 Megapikseli (18 Mp efektywnych)
  • wbudowany filtr dolnoprzepustowy
  • filtr kolorów podstawowych
  • procesor DUAL DIGIC IV
  • zintegrowany system czyszczący EOS
Pamięć SD/SDHC/SDXC
Rozdzielczość
  • RAW{LST
;JPEG 3:2
  • 5184 x 3456
  • 3456 x 2304
  • 2592 x 1728
  • 1920 x 1080
  • 720 x 480
;4:3
  • 4608 x 3456
  • 3072 x 2304
  • 2304 x 1728
  • 1696 x 1280
  • 640 x 480
;16:9
  • 5184 x 2912
  • 3456 x 1944
  • 2592 x 1456
  • 1920 x 1080
  • 720 x 400
;1:1
  • 3456 x 3456
  • 2304 x 2304
  • 1280 x 1280
  • 480 x 480
}}
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG
  • RAW
  • sRAW 7,1 Mp, 3,8 Mp
Poziom kompresji b.d.
Jakość kompresji b.d.
Obiektyw
  • wymienny, Canon EF/EF-S
  • powiększenie 1,6x z obiektywami Canon EF
Stabilizacja obrazu w zależności o zastosowanego obiektywu
Zoom cyfrowy brak
Przysłona n.d.
Migawka migawka szczelinowa sterowana elektronicznie
  • 30 - 1/8000 s (w skoku co 1/3 lub co 1/5), Bulb (ręczne sterowanie długością naświetlania)
  • elektromagnetyczny spust migawki typu Soft touch
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • automatyka programowa (P) z fleksją
  • automatyka z preselekcją czasu (Tv)
  • automatyka z preselekcją przysłony (Av)
  • manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
  • automatyczna głębia ostrości
  • prededifniowane programy: {LST
;3 x ustawienia użytkownika}
Pomiar światła TTL, 35-strefowy fotoelement krzemowy (SPC)
  • pomiar wielostrefowy ewaluacyjny (powiązany z dowolnym punktem AF)
  • pomiar skoncentrowany (około 9% pola obrazowego w centrum wizjera)
  • pomiar punktowy (około 3,8% pola obrazowego w centrum wizjera)
  • pomiar centralnie-ważony uśredniający
  • zakres pracy: EV 0-20 (23° C, ob. 50mm F1.4, ISO 100)
Kompensacja ekspozycji +/-5 EV co 1/3 lub 1/2 EV (łączona z bracketingiem ekspozycji AEB)
Blokada ekspozycji
  • Auto: w trybie pojedynczego AF z pomiarem ewaluacyjnym światła, po zmierzeniu ostrości
  • Manual: przycisk AE Lock przy wszystkich metodach pomiaru światła
Autobracketing +/-3 EV co 1/3 lub 1/2 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL-CT-SIR z sensorem CMOS
  • 9-punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe) - z obiektywami F5.6 lub jaśniejszymi
  • najczulszy centralny punkt krzyżowy po skosie (przekręcony o 45°) z obiektywami F2.8 i jaśniejszymi
  • zakres pracy: EV -0,5 - 18 (23°C, ISO 100)
  • strojenie manualne z poziomu obiektywu
Tryby pracy autofocusa
  • tryby: pojedynczy AF (One Shot), ciągły AF (AI Servo), mieszany (AI Focus)
  • AF śledzący
  • pola AF: 9, wybór automatyczny, wybór ręczny punktu
  • punkty wyświetlane w wizjerze i zewnętrznym LCD
  • wspomaganie AF z poziomu lampy Speedlite
  • możliwość aktywacji w trybie podglądu na żywo (przycisk AF-ON)
Manual focus tak, pierścień obiektywu
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki w trybie One Shot AF
Podgląd głębi przycisk podglądu na korpusie
Czułość ISO 100-6400, rozszerzalna o ISO 12800}
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • cień
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • białe światło jarzeniowe
  • błysk
  • definiowany ręcznie
  • wprowadzana temperatura barwowa (2500-10 000 K)
  • kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9
  • bracketing: +/- 3 działki, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy lub magenta/zielony
Efekty
  • zdjęcia czarno-białe z opcją filtrów elektronicznych i efektem tonowania
  • profile przestrzeni barwnej: sRGB, Adobe RGB
Zdjęcia seryjne
  • ciągłe H: 5,3 kl/s z zachowaniem prędkości do 90 ujęć JPEG i 16 ujęć RAW
Rejestracja filmu
  • 1920 x 1080 (16:9) do 12 min (Quicktime 1080p H.264
  • 38.6 Mbit/s)
  • 640 x 480 (4:3) do 24 min (Quicktime 480p H.264
  • 17.3 Mbit/s)
  • maksymalny rozmiar pliku 4 GB
  • 30kl/s
Monitor LCD
  • 3-calowy LCD TFT
  • ok. 1 040 000 tys. punktów
  • obracany
Synchronizacja z lampą 1/250 s
Lampa błyskowa
  • wbudowana: typu pop-up, l. przew. 13
  • zewnętrzna: gorąca stopka E-TTL II (Canon Speedlite)
  • złącze PC
Kontrola błysku
  • E-TTL II: Auto, Manual
  • kompensacja błysku: +/- 2 EV co 1/3 lub 1/2 stopnia (dla lamp EX)
  • bracketing błysku
  • blokada błysku: FEL
  • synchronizacja z drugą kurtyną
  • gniazdo PC
Stopka akcesoriów tak, dedykowana dla lamp Canon Speedlite
Wizjer 96% kadr, powiększenie 0,95x
Punkt oczny 22 mm
Informacja w wizjerze
  • informacje związane z autofokusem (wyświetlane aktywne punkty AF, wskaźnik ustawienia ostrości)
  • informacje o ekspozycji (czas otwarcia migawki, liczba przysłony, blokada ekspozycji, koło zakresu pomiaru punktowego ekspozycji, ekwiwalent czułości ISO (przy ustawianiu), analogowa skala ekspozycji, ostrzeżenia związane z ekspozycją)
  • informacje związane z fleszem (gotowość lamp, tryb błysku FP, blokada pomiaru błysku FE lock, kompensacja ekspozycji z błyskiem)
  • korekta balansu bieli
  • liczba zdjęć w serii
  • informacje dotyczące karty CF
  • wybrany ekwiwalent czułości
Notka dźwiękowa nie
Tryby odtwarzania
  • pojedynczy obraz z informacją
  • pojedynczy obraz
  • index: 4 lub 9 miniaturek
  • powiększenie obrazu 1,5x - 10x
  • ostrzeżenie o przepalonych światłach
  • Live View: histogram na żywo
Samowyzwalacz 2 lub 10 s
Złącza USB 2.0 Hi-Speed, Video out, Mini HDMI connector, złącze pilota N3
Zasilanie akumulator LP-E6
Gwint statywu tak, 1/4
Obudowa plastikowa
Wymiary 145 x 106 x 79 mm
Waga 755 gramów z baterią i kartą
Uwagi
  • podgląd na żywo na ekranie LCD z pomiarem ostrości na zasadzie detekcji fazowej lub kontrastu
  • automatyczne czyszczenie matrycy
Ocena w teście DIWA 71% (5)
Test Fotopolis 11790
Artykuł na Fotopolis 11403

 

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)