Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8.5
Optyka:
7.5
Budowa:
9
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

81%

Po raptem 3 latach od premiery pierwowzoru, Tamron prezentuje drugą generację jednego ze swoich najbardziej popularnych obiektywów. Poprawiono wiele, zachowując przystępną cenę i wymiary. Czy to godna alternatywa dla natywnego zooma Sony i przystępnych cenowo pozycji Sigmy?

Autor: Maciej Luśtyk

27 Styczeń 2022
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

W zakresie dystorsji względem modelu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 nie zmieniło się praktycznie nic. Szkło przejawia bardzo delikatną (maksymalnie 0,75%) dystorsję wypukłą przy ogniskowej 28, które wraz w wydłużaniem się ogniskowej przechodzi w dystorsję wklęsłą o maksymalnym wymiarze -1,03%.

Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 28 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 75 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

W przypadku fotografowania prostych linii, np. architektury, zniekształcenia oczywiście da się zauważyć, ale jest to problem bardzo niewielki, z którym świetnie poradzą sobie profile korekcji.

Dystorsja w praktyce:

28 mm, bez korekcji

28 mm, korekcja geometrii włączona

75 mm, bez korekcji

75 mm, korekcja geometrii włączona
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)