Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
81%
Po raptem 3 latach od premiery pierwowzoru, Tamron prezentuje drugą generację jednego ze swoich najbardziej popularnych obiektywów. Poprawiono wiele, zachowując przystępną cenę i wymiary. Czy to godna alternatywa dla natywnego zooma Sony i przystępnych cenowo pozycji Sigmy?
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
W zakresie dystorsji względem modelu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 nie zmieniło się praktycznie nic. Szkło przejawia bardzo delikatną (maksymalnie 0,75%) dystorsję wypukłą przy ogniskowej 28, które wraz w wydłużaniem się ogniskowej przechodzi w dystorsję wklęsłą o maksymalnym wymiarze -1,03%.
Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 28 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 75 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
W przypadku fotografowania prostych linii, np. architektury, zniekształcenia oczywiście da się zauważyć, ale jest to problem bardzo niewielki, z którym świetnie poradzą sobie profile korekcji.