Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
6
Budowa:
7.5
Marka:
Tokina
Nasza ocena:

72%

Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.

Autor: Michał Chrzanowski

28 Styczeń 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Współpraca ultradźwiękowego, pierścieniowego silnika napędu AF, wspartego sensorem GMR i systemem wewnętrznego ogniskowania z technologią Sony Fast Hybrid AF ma być gwarantem cichego i szybkiego przeostrzania obrazu - o czym zresztą przekonywał producent w dniu premiery tego modelu. Poza tym FíRIN 20 mm f/2 ma zapewniać takie same osiągi (również w trudnych warunkach), jak inne zaawansowane konstrukcje do systemu Sony E. Czy tak jest w rzeczywistości?

O ile z cichym (choć nie bezgłośnym) ogniskowaniem możemy się zgodzić, o tyle testowana Tokina nie jest demonem prędkości. Na poprawne przeostrzenie z planu dalekiego na bliski potrzebuje dokładnie 0,7 sekundy. Z kolei ustawienie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie zajmuje 0,5 sekundy. Nie są to więc czasy, które mogą przyprawić o szybsze bicie serca. Niemniej jednak jej główny konkurent, Sigma A 20 mm f/1.4 DG HSM może pochwalić się podobnymi czasami - 0,8 sekundy / 0,5 sekundy. Musimy jednak odnotować, że Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF zapewnia bardzo dobrą precyzję ostrzenia. Obiektyw trafia celnie w punkt - także w trudniejszych warunkach oświetleniowych.

1/40s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

Producent zadbał też o wygodę podczas manualnego przeostrzania. Tokina została wyposażona w „asystenta ustawiania ostrości MF“. Za tą nazwą kryje się fakt, że stałka zapewnia możliwość ręcznego doostrzenia kadru bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF. W takim przypadku obraz na wyświetlaczu zostanie powiększony i pojawi się również wskazanie odległości do fotografowanego obiektu.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)