Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Optyka filmowa jest zbyt doskonała? Nowa seria Tokina Vista-P oferuje układy optyczne przeprojektowane specjalnie tak, by dodać nagraniom nagraniom nieco charakteru.
Obiektywy kinematograficzne znane są ze swoich dopracowanych układów optycznych. Na niektóre potrzeby mogą one jednak okazywać się zbyt doskonałe. To stąd wielu twórców filmu sięga po stare analogowe obiektywy czy też zleca „rekalibrację” posiadanej optyki firmom trzecim. Od pewnego czasu na podobne potrzeby odpowiadają także sami producenci, czego przykładem jest chociażby seria stałek Sigma Classic Cine. Teraz do tego grona dołącza także Tokina.
Obiektywy Tokina Vista-P pod względem ogólnej specyfikacji prezentują sień identycznie jak modele ze standardowej serii Vista. Różnica zaszła jednak w kalibracji optyki, gdzie większe odstępy pomiędzy poszczególnymi soczewkami generować mają viintage’owy look. W efekcie otrzymamy znacznie zwiększoną aberrację sferyczną owocująca zakręconym bokeh, a także obniżony kontrast. Jednak to wszystko przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości w środku kadru i zerowego breathingu.
Na serię Tokina Vista-P składają się modele 18 mm T1.5, 25 mm T1.5, 35 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5. Póki co nie wiadomo czy dołączą do nich także pozostałe modele ze standardowej linii Vista.
Obiektywy Vista-P będą dostępne w cenie 7500 dolarów za każdy model, w wariantach z mocowaniami PL, LPL, Sony E, Canon EF i Mikro Cztery Trzecie.
Producent oferuje też usługę „kalibracji” standardowych szkieł z serii Vista w cenie 2000 dolarów za model.
Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinacinemausa.com.