Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

84%

Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?

Autor: Michał Chrzanowski

24 Styczeń 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Rozdzielczość

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm. Zdjęcia wykonywaliśmy w formatach RAW i JPEG z uwzględnieniem wszystkich przysłon.

Jednym z większych mankamentów poprzednika była słaba jakość obrazu na brzegach kadru. O ile centrum planu fotograficznego był ostry i wyraźny, o tyle jego skrajne partie pozostawały już sporo do życzenia. Tę sytuację ma odmienić przeprojektowany układ optyczny, w który został wyposażony nowy Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM.

Od szerokokątnych obiektywów zmiennoogniskowych trudno wymagać ponadprzeciętnej rozdzielczości - zwłaszcza, gdy będziemy spoglądać w kierunku brzegów kadru. Jednak w przypadku nowego Canona widać wyraźną poprawę względem poprzedniego modelu. Co więcej, producent postarał się, by najlepszą jakość obrazu uzyskać na szerzej otwartych przysłonach. W efekcie już na maksymalnym otworze względnym f/2.8 zanotowaliśmy bardzo dobry wynik.

Warto także zauważyć, że rozdzielczość, niezależnie od wybranej ogniskowej i przysłony, przekracza akceptowalną granicę 20 lp/mm - również w rogach. Co więcej różnice pomiędzy centrum a brzegami kadru nie są duże. Oznacza to, że będziemy mogli cieszyć się podobną jakością i wyrazistością obrazu niemal na całym planie fotograficznym.

ogniskowa 16 mm, przysłona f/2.8

ogniskowa 35 mm, przysłona f/2.8

Poniżej zamieszczamy również wykresy funkcji MTF50 dla obrazów zapisanych w formacie JPEG. Jak możemy zauważyć, wykresy odznaczają się podobną charakterystyką, niemniej jednak fotografie prezentują zdecydowanie wyższą rozdzielczość.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)