Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
84%
Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.
W momencie fotografowania Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM musimy być świadomi tego, że zdjęcia będą charakteryzować się widocznymi zniekształceniami obrazu - zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Jednak jest to jak najbardziej normalne zachowanie dla obiektywów ultraszerokokątnych. Co więcej, w porównaniu z poprzednikiem i konkurencją , nowy Canon prezentuje się nad wyraz dobrze.
W naszym laboratorium - dla ogniskowej 16 mm - odnotowaliśmy dystorsję beczkową na poziomie 0,87%. Z kolei po wybraniu ogniskowej 35 mm zaobserwowaliśmy dystorsję poduszkową, której wartość wyniosła -0.53%.
Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla skrajnych ogniskowych oraz zdjęcia przykładowe ukazujące tę wadę układu optycznego.
Ogniskowa 16 mm
Ogniskowa 35 mm