Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

78%

Wyższa rozdzielczość oraz lepsze korygowanie wad układu optycznego to najważniejsze usprawnienia Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 II - drugiej generacji ultrajasnego obiektywu przeznaczonego do bezlusterkowców z matrycą APS-C.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Sierpień 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Bez wątpienia druga generacja Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 to konstrukcja kierowana do świadomego i zaawansowanego fotografa. Brak autofokusa nie wybacza błędów, jednak dzięki funkcji focus peaking (dostępna w bezlusterkowcach) możemy szybko przyzwyczaić się do manualnego ostrzenia, który z czasem nawet będzie sprawiał przyjemność.

Nie możemy narzekać na wykonanie obiektywu. Metalowy tubus jest odpowiednio wyważony przez co dobrze leży w dłoni. Jedyne zastrzeżenia możemy mieć do pierścienia przysłony. Ten powinien być nieco wyraźniej zaakcentowany oraz praca w trybie fotografowania powinna przebiegać skokowo a nie płynnie. Również na bagnecie mogłyby się znaleźć styki, dzięki którym aparat otrzymywałby informacje o przysłonie i ogniskowej. Poza tymi wyjątkami to nie tylko świetnie, leczy także ładnie zaprojektowana konstrukcja, która może się podobać.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
 

W kwestii układu optycznego producent nie ustrzegł się potknięć. Za największe wady musimy uznać dużą aberrację chromatyczną oraz tragiczną pracę w warunkach kontrastowego oświetlenia. Również korygowanie zniekształceń obrazu mogłoby być lepsze. Pochwalić natomiast trzeba małą winietę na maksymalnym otworze przysłony. Jeżeli chodzi o rozdzielczość to nie mamy powodów do zmartwień. Ta w centrum kadru wypada dobrze, z kolej na brzegach otrzymamy akceptowalne wyniki dopiero po znacznym przymknięciu przysłony.

Podsumowując, Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95 II to bardzo ciekawa konstrukcja, która zapewnia imponująco duży otwór przysłony, zapewniający wyjątkowa plastykę obrazu. Niemniej jednak, na pytanie czy warto na nią wydać ponad 3 tys. zł musicie sobie odpowiedzieć sami.

Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania

+ elegancki wygląd

+ bezstopniowy i bezdźwięczny pierścień przysłony ułatwiający prace podczas filmowania

+ dobra rozdzielczość obraz w centrum kadru w całym zakresie przysłon

+ bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć 

+ plastyczne rozmycie obrazu

+ bardzo dobrze korygowana winieta

 

- brak styków umożliwiających przesył danych do aparatu o wartości przysłony i ogniskowej 

- brak skokowego wybierania przysłony

- brak osłony przeciwsłonecznej w zestawie handlowym 

- słaba rozdzielczość obrazu na brzegach kadru (szerzej otwarta przysłona)

- duża aberracja chromatyczna występująca w całym zakresie przysłon 

- zauważalna dystorsja

- duże bliki podczas pracy w kontrastowych warunkach oświetleniowych 

Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Ocena ogólna

78%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)