Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95 II - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

78%

Wyższa rozdzielczość oraz lepsze korygowanie wad układu optycznego to najważniejsze usprawnienia Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 II - drugiej generacji ultrajasnego obiektywu przeznaczonego do bezlusterkowców z matrycą APS-C.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Sierpień 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Kilka lat po zaprezentowaniu pierwszej odsłony manualnego i bardzo jasnego obiektywu Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95 doczekaliśmy się jego następcy. Czy dużo się zmieniło? Jak zapewnia producent usprawnień jest sporo. Przede wszystkim nowy model ma charakteryzować się ulepszoną konstrukcją optyczną, zapewniającą znacznie większą rozdzielczość obrazu - w porównaniu do poprzednika nawet o 30%. Jednak to nie wszystko. Według inżynierów znacznie zredukowano też występowanie wad układu optycznego, w tym między innymi aberracji chromatycznej czy charakterystycznych blików i flar pojawiających się podczas pracy w kontrastowych warunkach oświetleniowych.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
 

Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95 II jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Sony E, Fujifilm X oraz Canon EOS-M w cenie 3199 zł. Nie jest to mało jak za w pełni manualną stałkę, jednak parametry obiektywu robią wrażenie. Połączenie ogniskowej 35 mm (ekwiwalent około 53 mm dla pełnej klatki), światły f/0.95 oraz metalowej konstrukcji sprawiają, że nowy Speedmaster może okazać się bezkonkurencyjny na rynku obiektywów dedykowanych do bezlusterkowców wyposażonych w matrycę APS-C. Oczywiście możemy znaleźć systemowe szkła o podobnej ogniskowej, jednak żadne z nich nie będzie charakteryzować się tak imponującym otworem przysłony.

Zapraszamy do lektury testu Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 II, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Sony A6300.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)