Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0 - superjasne i supertanie trio obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

18 Sierpień 2023
Artykuł na: 4-5 minut

Mitakon prezentuje zestaw trzech obiektywów filmowych (20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0) do aparatów i kamer APS-C, który może pochwalić się rekordową jasnością przy jednocześnie bardzo przystępnej cenie.

W ostatnich latach widzimy postępującą demokratyzację segmentu obiektywów filmowych. Konstrukcje, które niegdyś zarezerwowane były wyłącznie dla profesjonalistów, pracujących przy dużych produkcjach dziś dostępne są nawet dla hobbystów. Rzadko kiedy jednak zdarza się, by szkła o takiej specyfikacji były oferowane tak tanio.

Poprzeczkę w tym temacie podniosło niedawno wysoko Sirui z serią obiektywów NightWalker. Teraz swoje 3 grosze dorzuca Mitakon z filmową serią szkieł Speedmaster. Obiektywy są co prawda nieco droższe od oferty Sirui, ale za to oferują większą jasność, stając się jednymi z najjaśniejszych o ile nie najjaśniejszymi obiektywami kinematograficznymi na rynku.

Obiektywy filmowe Mitakon Speedmaster T1.0 - jasne, tanie i ze wszystkim, czego wymagamy od szkieł kinematograficznych 

Trio nowych manualnych obiektywów to modele Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, Mitakon SpeedMaster 35 mm T1.0 i Mitakon SpeedMaster 50 mm T1.0, które będąc przeznaczone do aparatów i kamer APS-C zaoferują nam ekwiwalenty ogniskowych 30 mm, 50 mm i 75 mm. Wszystkie 3 obiektywy oferują podobne systemy optyczne (11 lub 13 soczewek w 8 grupach i 9-listkowe przysłony), a także, jak przystało na szkła filmowe, mogą pochwalić się zunifikowanymi rozmiarami 88 x 93 mm.

Obiektywy różnią się nieco wagą (640-820 g) przez co nie będą być może idealnie wygodne w przypadku pracy ze stabilizatorami, ale za to oferują jednolite rozmieszczenie pierścieni i takie same kąty ich obrotu (270° dla pierścienia ostrości i 60° dla pierścienia przysłony). Do tego identyczny rozmiar filtra 77 mm.

Jeśli chodzi o plastykę, światło siłą T1, zapewni nam efekty zbliżone do przysłony f/1.7 w aparacie pełnoklatkowym, przy jednocześnie dużo większej jasności, która ułatwi utrzymywanie niskich czułości podczas pracy w słabym świetle. Nowe szkła charakteryzują się w pełni metalową obudową i według producenta zaoferują miękkie „jedwabne” rozmycie nieostrości oraz dobrze minimalizowany breathing.

Cena i dostępność

Największa zaletą nowych obiektywów Mitakona jest z pewnością ich cena. Obiektywy trafiły na rynek w cenie 499 dolarów (około 2050 zł) zza sztukę. Jeśli jednak zdecydujemy się zakupić od razu cały set, cena zestawu wyniesie 1300 dolarów (ok. 5350 zł).

Obiektywy dostępne są w wariantach z mocowaniami: Sony E, Nikon Z, Canon RF i Fujifilm X.

Więcej informacji znajdziecie na stronie zyoptics.net.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Już niebawem na rynku pojawi się obiektyw Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 w wersji do aparatów bezlusterkowych. Gratka dla fanów jasnych obiektywów szerokokątnych.
8
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan prezentuje kolejną stałkę z systemem AF. Tym razem to budżetowy ekwiwalent obiektywu 35 mm do systemów APS-C. Jest lekki, obiecuje niezłą optykę i kosztuje tylko 699 zł.
6
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
Chiński producent prezentuje wyjątkowo tani i kompaktowy pełnoklatkowy obiektyw superszerokokątny typu pancake. Może być ciekawą opcja na niezobowiązujące wypady z aparatem czy...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)