Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

80%

Nowy Tamron to obiektyw kierowany do profesjonalistów. Został wyposażony w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy to wystarczy, by nowa konstrukcja zaskarbiła serca portrecistów?

Autor: Michał Chrzanowski

29 Kwiecień 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

W nowym Tamronie znalazł się silnik USD (Ultrasonic Silent Drive), dzięki któremu działanie autofokusa ma być ciche i precyzyjne. Ponadto producent zdecydował się na skorzystanie z systemu wewnętrznego ogniskowania. Polega on na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu układu optycznego. Oznacza to, że całkowita długość obiektywu nie zmienia się podczas przeostrania planu fotograficznego, dzięki czemu będziemy mogli przymocować do obiektywu filtry o średnicy 67 mm.

Jak w takim razie sprawdza się w praktyce system ustawiania ostrości? Po pierwszym zamocowaniu Tamrona do aparatu zauważyliśmy duży front focus, czyli ustawienie ostrości przed punktem, w którym powinna być ona ustawiona. Na szczęście mikroregulacja AF dla obiektywu (dostępna w zaawansowanych aparatach) skutecznie skorygowała ten problem. Co więcej w nowym Tamronie występuje charakterystyczne i denerwujące “poszukiwanie ostrości”. Niemniej jednak AF jest cichy i precyzyjny, dzięki czemu mamy pewność, że kiedy obiektyw ustawi już ostrość, zrobi to dokładnie.

Niestety, ale podobnie jak we wszystkich testowanych przez nas konstrukcjach z serii SP, tak i w tej autofokus nie imponuje szybkością. W dobrych warunkach oświetleniowych przeostrzanie przez cały zakres odległości (od 80 cm do nieskończoności) zajmuje obiektywowi 0,7-0,8 sekundy, co uznajemy za przeciętny rezultat w segmencie jasnych portretówek. Z kolei w pomieszczeniach, gdzie nie występuje dużo zastanego światła (prawie półmrok), ustawianie ostrości może zająć jeszcze dłuższą chwilę - nawet ponad jedną sekundę.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)