Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
80%
Nowy Tamron to obiektyw kierowany do profesjonalistów. Został wyposażony w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy to wystarczy, by nowa konstrukcja zaskarbiła serca portrecistów?
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.
W porównaniu do innych przedstawicieli serii SP nowy Tamron ma nieco słabiej skorygowaną aberrację, choć mieści się w akceptowalnych normach. Największą anomalię wynoszącą 1,32 piksela zanotowaliśmy podczas fotografowania z wykorzystaniem przysłony f/4. Jednak podobny rezultat utrzymywał się w całym zakresie przysłon - wartość aberracji oscylowała w granicach 1,24-1,30 piksela. Oznacza, to że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) aberracja chromatyczna może być już zauważalna, jednak głównie na powiększeniach 1:1.
Aberracja w praktyce