Nowy Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR - jak wypada na tle poprzednika? [testy studyjne]

Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR to następca cenionego przez profesjonalistów standardowego zooma. Został wyposażony w zaawansowany układ optyczny, który ma wynieść jakość obrazu na jeszcze wyższy poziom. Czy tak jest naprawdę? Postanowiliśmy to sprawdzić w laboratoryjnym teście. Jako naturalnego konkurenta wybraliśmy oczywiście pierwszą generację obiektywu 24-70 mm f/2.8.

Autor: Michał Chrzanowski

15 Styczeń 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

 

Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR to nowy flagowy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy, który został zaprojektowany z myślą o zawodowych fotografach. Jego serce stanowi układ optyczny składający się z aż 20 elementów rozmieszczonych w 16 grupach. Wśród nich znajdziemy między innymi dwie soczewki ze szkła ED, jedną asferyczną – również ze szkła ED – oraz element HRI, a także soczewkę z powłoką nanokrystaliczną i fluorową. Dla porównania, na pokładzie pierwszej odsłony popularnej konstrukcji jest mniej elementów – 15 soczewek ułożonych w 11 grupach. Jak podkreśla producent, rozwiązania zastosowane w nowym Nikonie 24-70 mm f/2.8 ED VR dostarczą niespotykanej wręcz jakości oraz plastyki obrazu. To wszystko dzięki na nowo zaprojektowanemu układowi optycznemu, który ma "tchnąć nowe życie w ten słynny obiektyw."

 

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

 

Nie pozostało nam nic innego jak skonfrontowanie obu szkieł w naszym laboratorium. Sprawdziliśmy między innymi, jak prezentuje się rozdzielczość obrazu zarówno w centrum, jak i na brzegach kadru, a także jak efektywnie są korygowane wadu układu optycznego. Zanim jednak opublikujemy pełny test porównawczy, w który uwzględnimy wszystkie aspekty obu konstrukcji i zaprezentujemy zdjęcia wykonane w plenerze, zapraszamy do zapoznania się z wynikami, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium. Oba obiektywy przymocowaliśmy do aparatu Nikon D810, z którym dokonaliśmy szczegółowych pomiarów. Zobaczcie, która konstrukcja wyszła z tego pojedynku zwycięsko.

]



Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37