Panasonic DMC-FX500 - szybki test

W marcu tego roku Panasonic zaprezentował nowy okręt flagowy z cienkiej i eleganckiej serii kompaktów FX. Panasonic DMC-FX500 jest stylową propozycją z 10-megapikselową matrycą, szerokokątnym obiektywem z bardzo uniwersalnym zakresem ogniskowych i stabilizacją obrazu Mega O.I.S. Jednak tym co odróżnia go najbardziej od konkurencji jest 3-calowy, dotykowy ekranem LCD i zaawansowane tryby ekspozycji.

Autor: Marcin Falana

5 Wrzesień 2008
Artykuł na: 29-37 minut

2. Specyfikacja

NazwaPanasonic Lumix DMC-FX500
Typcyfrowy aparat kompaktowy
Efektywna rozdzielczość10,7 Mp
Sensor
  • 1/2,33 cala CCD
  • 10,7 Mp (10,1 Mp efektywnie)
  • filtr kolorów podstawowych
Pamięć
  • karty SD/MMC
  • zgodny ze standardem SDHC
  • 50 MB pamieci wbudowanej
Rozdzielczość
  • 3648 x 2736
  • 3648 x 3432
  • 3648 x 2056
  • 3072 x 2304
  • 3072 x 2048
  • 2560 x 1920
  • 2560 x 1712
  • 2560 x 1440
  • 2048 x 1536
  • 2048 x 1360
  • 1920 x 1080
  • 1600 x 1200
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG (DPOF, Exif 2.2, PictBridge)
  • film: QuickTime MPEG
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiFine/Standard
Obiektyw
  • Leica DC Vario-Elmarit
  • 25 - 125 mm (nominalnie 4,4 - 22,0 mm)
  • F2.8 - F5.9
  • optyczny stabilizator obrazu MEGA O.I.S. (2 tryby)
Stabilizacja obrazuoptyczna stabilizacja MEGA O.I.S. (tryb 1 / tryb 2)
Zoom cyfrowy{LST|u|4x
PrzysłonaF2.8 - F5.9
Migawka60-1/2000 s
Tryby pracy
  • Inteligentny Automatyczny
  • P
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • manualny
  • tematyczny
  • film
Tryby ekspozycji
  • Prosty
  • Normalny
  • Makro
  • programy tematyczne: {LST
}
Pomiar światławielosegmentowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing+/- 1/3 EV do 1 EV, 3 klatki
Metody pomiaru ostrości
  • automatyczny: TTL, do 9 punktów AF
  • makro AF
Tryby pracy autofocusa
  • 1-punktowy/1 punktowy szybki, 3-punktowy szybki, 9-punktowy,punktowy
  • rozpoznawanie twarzy
  • uruchamiany dotykiem
  • pojedynczy AF, ciągły AF
  • normalny: 50 cm - nieskończoność
  • makro: 5 cm - nieskończoność (W), 100 cm - nieskończoność (T)
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • l. ISO
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 1600 - 6400 (tryb Wysoka czułość)
Balans bieli
  • Auto
  • definiowany ręcznie (krok 150K, +/- 1500K)
  • ustawienia zdefiniowane: {LST
}
Efekty
  • barwy zimne
  • barwy ciepłe
  • czarno-białe
  • sepia
Korekta obrazu
  • kontrast
  • wyostrzanie
  • nasycenie
  • redukcja szumów
Zdjęcia seryjne
  • 2,5 kl/s
  • do 5 zdjęć (Standard) lub do 3 zdjęć (Fine) w serii
  • 6 kl/s przy 2 Mp
Rejestracja filmu
  • format 4:3: {LST
;format 16:9:
  • 848 x 480, 30 kl/s lub 10 kl/s
;HD:
  • 1280 x 720, 30 kl/s lub 15 kl/s)
  • czas nagrywania do 2GB zapisanych na karcie
Monitor LCD
  • PureColor LCD II
  • 3,0 cala TFT LCD
  • 230 tys. punktów
  • pole widzenia ok. 100%
  • dotykowy
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowawbudowana: zasięg: 0,6 - 6,0 m (W), 1,0 - 2,0 m (T)
Kontrola błysku
  • Auto
  • włączona
  • wyłączona
  • synchronizacja z długimi czasami
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacztak, 2 s lub 10 s
Złącza
  • USB
  • wejście zasilania DC
  • wyjście AV (NTSC/PAL)
Pilotb.d.
Zasilanieakumulator litowo-jonowy (3,7V, 1150 mAh) lub zasilanie sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowab.d.
Wymiary94.9 x 57.1 x 22.9 mm
Waga155 g (175 g z akumulatorem)
Artykuł na Fotopolis7062
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33