Podsumowanie

Na rynku właśnie pojawił się długo oczekiwany EOS 6D Mark II, niestety w cenie, której znacznie bliżej do starszego, ale bardziej zaawansowanego modelu 5D III, niż do poprzednika. W internecie huczy też na temat przeciętnych osiągów nowej matrycy. Czy nie lepiej więc zainwestować w leciwy, ale uznany model 5D?

Autor: Maciej Luśtyk

4 Sierpień 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, obydwa aparaty pod względem wydajności i jakości zdjęć prezentują się niemal identycznie. Na który lepiej się więc zdecydować? Model 6D Mark II wygrywa bardziej przystępnym, wzbogaconym o obracany ekran i funkcje dotykowe interfejsem, nieco bardziej wydajną baterią, większą (ale nieznacznie) rozdzielczością, balansem bieli z priorytetem bieli, systemem Dual Pixel AF oraz lepszą pracą w kontrastowych warunkach. Od EOS-a 5D Mark III jest też znacznie młodszy, co sprawia, że dłużej będzie wspierany przez producenta.

Mimo to, Canon EOS 5D Mark III, nawet mimo 5 lat na karku nadal dominuje pod względem ergonomii, skuteczności systemu AF, migawki czy chociażby możliwości trybu filmowego. Oferuje też lepszy wizjer, a także, lub może przede wszystkim, dwa wejścia na karty pamięci, co dla wielu fotografujących jest sprawą kluczową. Do tego tysiące zadowolonych użytkowników może poświadczyć o jego niezawodności. Droższy jest przy tym od modelu 6D Mark II o niecały tysiąc złotych.

Czy warto więc dokładać, by kupić starszy aparat? Naszym zdaniem tak, choć wszystko oczywiście zależy od jego przeznaczenia. 5D Mark III na pewno lepiej sprawdzi się w pracy zawodowej. Bardziej przyda się także osobom nastawionym na filmowanie, bo choć nie oferuje systemu Dual Pixel AF, to pozwala na zapis materiału z większą przepływnością, a dodatkowo możemy na nim zainstalować znacznie rozszerzające jego możliwości oprogramowanie Magic Lantern.

EOS-a 6D Mark II rekomendujemy osobom, dla których liczą się gabaryty i wygoda obsługi oraz tym, którym bardziej zaawansowane aspekty specyfikacji modelu 5D Mark III nie są zwyczajnie niezbędne do pracy.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Następna

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
18
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)