Panasonic Lumix DMC-GH3 - test

Panasonic Lumix GH3 to trzecia wersja flagowego aparatu japońskiego producenta w systemie Mikro Cztery Trzecie. Lumix GH3, poza 16-megapikselową matrycą, oferuje magnezowy korpus, szybki autofokus, wbudowany wizjer i lampę błyskową. Przekonajcie się jak Panasonic GH3 wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Falana

4 Marzec 2013
Artykuł na: 38-48 minut

7. Jakość zdjęć

Szum

Poziom szumów utrzymuje się na bardzo niskim poziomie do ISO 800, a nawet ISO 1600. Na kolejnej czułości obraz nie jest już tak klarowny jednak nadal prezentuje się dobrze. Kolejne działki czułości wprowadzają więcej widocznego szumu, który degraduje obraz. Ostatnią użyteczną czułością do mniejszych odbitek jest ISO 6400.

ISO Lo 125
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

Reprodukcja szczegółów

Reprodukcja szczegółów stoi na bardzo dobrym poziomie, zwłaszcza z obiektywem Panasonic Lumix G X 12-35mm F2.8 ASPH Power OIS. Widać zdecydowaną poprawę jakości obrazu zwłaszcza na wysokich czułościach. Szczegółowość zdjęć utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie do wartości ISO 3200. Wyraźny spadek jakości obrazu obserwujemy dopiero dla ISO 6400 i ISO 12800, mimo to możemy skorzystać z tych czułości, o ile nie chcemy drukować zdjęć w dużym formacie. Pod tym względem GH3 prezentuje się lepiej niż Olympus OM-D E-M5, ale na ostateczny werdykt poczekajmy do naszego pełnego testu.

ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800

Reprodukcja kolorów

Jak widać na zdjęciach poniżej Lumix GH3 nie ma problemów z poprawna reprodukcją kolorów. W świetle dziennym podstawowe kolory są dobrze zbalansowane i robią dobre wrażanie. Trochę gorzej wygląda sytuacja w świetle żarowym, w którym widzimy dość mocną żółtą dominantę jest to jednak bardziej kwestia działania automatycznego balansu bieli. W światłach o wyższej temperaturze barwowej GH3 nie ma problemów z dobrą reprodukcją kolorów.

Podsumowanie

Pod względem jakości zdjęć JPEG GH3 nie ma się czego wstydzić. Możemy ustawić limit ISO Auto na ISO 1600 albo 3200 i nie przejmować się zbytnio jakością zdjęć. Oczywiście jeżeli zamierzamy wykonać dużą odbitkę warto zastosować najniższe czułości ISO. Trudno też narzekać na kolorystykę zdjęć, która prezentuje się naturalnie dla oka.

+ niski poziom szumu do ISO 3200

+ reprodukcja szczegółów do ISO 3200

+ reprodukcja kolorów

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)