Sony NEX-C3 - test

Sony NEX-C3 to przedstawiciel drugiej generacji bezlusterkowców japońskiego producenta. Aparat wyróżnia się przede wszystkim małymi rozmiarami - jest jeszcze mniejszy od swoich porzedników. Oferuje także nową matrycę o rozdzielczości 16,2 megapikseli.

Autor: Patryk Wiśniewski

19 Sierpień 2011
Artykuł na: 29-37 minut

7. Jakość zdjęć

Szum

Do czułości ISO 1600 szum właściwie nie wpływa na jakość obrazu. Pojawia się na ISO 3200 ale jest to nadal wartość użyteczna. Co więcej nawet ISO 6400 jest wartością, po którą użytkownik może sięgnąć. Dopiero ostatniej wartości ISO 12800 nie możemy traktować jako wartości użytkowej. Pojawiają się wyraźne plamki i przebarwienia w strukturze obrazu.

ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800

NEX-C3 oferuje dwa stopnie odszumiania zdjęć: poziom automatyczny i słaby. Różnice między nimi nie są znaczące, co ilustrują poniższe zestawienia.

u góry automatyczna redukcja szumów, na dole słaba
u góry automatyczna redukcja szumów, na dole słaba
u góry automatyczna redukcja szumów, na dole słaba

Reprodukcja szczegółów

Jak już wcześniej napisaliśmy, korpus ma nową matrycę. Sensor o rozdzielczości 16,2 megapikseli radzi sobie bardzo dobrze z reprodukcją szczegółów. Do ISO 3200, aparat nie daje najmniejszego powodu do narzekań. Dopiero czułość ISO 6400 pozbawia obraz znacznej ilości szczegółów.

ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800

Sony NEX-C3 oferuje, aż 7 stopni wyostrzenia obrazu. Poniżej zestawienie prezentujące skrajne wartości.

wyostrzenie od lewej: +3, 0, -3

Reprodukcja kolorów

Nowy NEX nie ma najmniejszego problemu z poprawną reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów są dobrze zbalansowane i prezentują się naturalnie. Widać, że inżynierowie Sony, popracowali nad oddaniem koloru zielonego, który był piętą achillesową poprzedniego modelu. Dobre wrażenie ze studia potwierdza się w plenerze. Nie można też narzekać na dobrze oddaną kolorystykę skóry.

Podsumowanie

W opisywanym korpusie Sony zastosowało nową, 16,2-megapikselową matrycę. Sprawuje się ona bardzo dobrze. Pomimo większego zagęszczenia pikseli na sensorze obraz jest mniej zaszumiony niż u poprzedników. Pod względem szumu i reprodukcji szczegółów spokojnie można fotografować do ISO 3200. Japoński koncern wprowadził także poprawki w zakresie reprodukcji kolorów, na którą w tym modelu nie można narzekać. W tym momencie jest to najlepsza matryca wśród bezlusterkowców.

+ niski poziom szumu do ISO 3200

+ bardzo dobra reprodukcja szczegółów

+ reprodukcja kolorów

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)