Zobacz, jak powstają podwodne zdjęcia z igrzysk w Rio

Autor: Maciej Luśtyk

10 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Relacjonowanie Igrzysk Olimpijskich to nie lada wyzwanie. Aby uzyskać wyjątkowe zdjęcia fotografowie coraz częściej korzystają z niekonwencjonalnych rozwiązań. Zobaczcie, w jaki sposób robi to Al Bello, fotograf Getty Images.

Jeszcze kilka lat wykonywanie podwodnych zdjęć podczas zawodów pływackich było prawie niemożliwe. Głównie dlatego, że fotografowie mają zakaz wchodzenia do wody podczas trwania imprezy. Nic dziwnego, że agencje fotograficzne wpadły na pomysł stworzenia podwodnych, umieszczonych na stałe na dnie aparatów, wyzwalanych bezprzewodowo przez fotografów. Jednak nawet dzięki takiemu udogodnieniu, atrakcyjne uchwycenie sportowców było bardzo trudne.

- W przeszłości, przy użyciu statycznych aparatów, musiałeś planować, który wyścig i tor chcesz sfotografować i z jakiej perspektywy. Było to bardzo ograniczające. Trzeba było zgadywać w którym momencie pływak znajdzie się w kadrze, aby w odpowiednim czasie wyzwolić migawkę. - opowiada serwisowi CNN Money, wieloletni fotograf Getty Images, Al Bello.

 

Wyścig o dobre zdjęcie podwodne nie był więc łatwy, zwłaszcza że równocześnie poluje na nie kilka innych agencji fotograficznych. Aby ułatwić zadanie fotografom, w tym roku Getty Images wykorzystało specjalnego robota, który otwiera przed nimi nowe możliwości.

- Zmotoryzowany aparat pozwala na zdalne zoomowanie i dowolną zmianę kadru. Dzięki temu podczas jednej sesji jestem w stanie zrealizować znacznie więcej pomysłów. Wcześniej było dobrze, gdy udało się zrealizować jeden. Teraz jestem w stanie wykonać dużo więcej dobrych zdjęć w znacznie krótszym czasie. - dopowiada fotograf.

Spoczywające na dnie basenu roboty wyposażone w aparaty Canon EOS-1D X Mark II obsługiwane są za pomocą kontrolera do gier i podglądu na żywo. Czy w przyszłości roboty zastąpią fotografów sportowych? Nad tym zastanawialiśmy się już przy okazji prezentacji technologii Intel freeD. Sam fotograf wydaje się być jednak o to spokojny.

- Roboty to tylko kolejne narzędzie, które pozwala mi robić lepsze zdjęcia. Nie myślą i nie są w stanie realizować własnych pomysłów na zdjęcia. Ale dzięki nim fotografujemy tak sprawnie, jak nigdy wcześniej. - komentuje Bello.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem money.cnn.com. Zdjęcia wykonane przez fotografa i jego ekipę w Rio możecie zobaczyć na stronie gettyimages.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
Ciąg dalszy zamieszania wokół wyróżnienia Mikhaila Tereschenko w tegorocznym World Press Photo. Organizacja podtrzymuje nagrodę, ale cofa zaproszenie dla fotografa na galę...
18
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm kolejny raz podnosi ceny filmów analogowych. Tym razem podwyżki wynoszą od 21 do nawet 52%. Póki co zmiany dotyczą rynku japońskiego, ale z dużym prawdopodobieństwem w...
6
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub konfiskata sprzętu
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub...
Formalnie zakaz fotografowania poszczególnych obiektów funkcjonuje w Polsce już od kilku lat, jednak ze względu na brak jednolitego znaku zakazu przepis ten nie mógł być skutecznie...
276
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)