Czy fotografowie modowi staną się zbędni?

Autor: Maciej Luśtyk

1 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Tak twierdzą twórcy systemu Looklet, przynajmniej jeśli chodzi o zdjęcia katalogowe. Ich rozwiązanie to zautomatyzowane studio, które projektantom i domom mody pozwoli na stworzenie sesji produktowej bez konieczności zatrudniania modelek, stylistów i samych fotografów.

Skutki rozwoju technologii 3D i wszechobecnej automatyzacji odczuli już fotografowie wnętrz. Wizualizacje wykonywane na potrzeby firm architektonicznych i projektowych coraz wierniej naśladują zdjęcia i dają dużo większą swobodę w aranżacji. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obecnie 75% zdjęć znajdujących się w katalogu IKEA to właśnie profesjonalnie wykonane wizualizacje. Teraz przyszła kolej na fotografów mody.

Twórcy stojący za projektem Looklet oferują kompletne rozwiązanie, które pozwoli każdemu stworzyć sesję produktową z modelką, bez konieczności zatrudniania fotografa, stylistki jak i samej modelki. W jaki sposób? Looklet to zautomatyzowane, możliwe do złożenia samemu studio, w którym jedynym zmartwieniem osoby obsługującej będzie odpowiednie wystylizowanie odzieży na specjalnie przygotowanym manekinie. O resztę zadba program, który naniesie sfotografowane ubrania na wirtualną modelkę, lub modela. Tych w bazie jest całkiem sporo, dodatkowo sfotografowanych w kilku różnych pozach. Do wyboru dostajemy także bogatą kolekcję teł.

Dość powiedzieć, że efekty wyglądają całkiem realistycznie. Przynajmniej na tyle, by z usług producenta korzystały znane marki odzieżowe. Według producenta jednym z klientów jest H&M, a na liście znajduje się jeszcze kilka mniej lub bardziej znanych firm.

Czy podobne rozwiązania wyprą kiedyś fotografów modowych? Na pewno stracą oni jedno ze źródeł zarobku. W przypadku fotografii katalogowej, czy tego chcemy czy nie, tego typu automatyzacja jest zwyczajnie bardziej wygodna dla klienta. Po pierwsze znacznie ogranicza koszta, a po drugie daje możliwość tworzenia dowolnych kombinacji odzieżowych.

Na szczęście póki co żaden z podobnych systemów nie jest w stanie zastąpić profesjonalnie wykonanej fotograficznej kampanii promocyjnej. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie looklet.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)