Czy fotografowie modowi staną się zbędni?

Autor: Maciej Luśtyk

1 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Tak twierdzą twórcy systemu Looklet, przynajmniej jeśli chodzi o zdjęcia katalogowe. Ich rozwiązanie to zautomatyzowane studio, które projektantom i domom mody pozwoli na stworzenie sesji produktowej bez konieczności zatrudniania modelek, stylistów i samych fotografów.

Skutki rozwoju technologii 3D i wszechobecnej automatyzacji odczuli już fotografowie wnętrz. Wizualizacje wykonywane na potrzeby firm architektonicznych i projektowych coraz wierniej naśladują zdjęcia i dają dużo większą swobodę w aranżacji. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obecnie 75% zdjęć znajdujących się w katalogu IKEA to właśnie profesjonalnie wykonane wizualizacje. Teraz przyszła kolej na fotografów mody.

Twórcy stojący za projektem Looklet oferują kompletne rozwiązanie, które pozwoli każdemu stworzyć sesję produktową z modelką, bez konieczności zatrudniania fotografa, stylistki jak i samej modelki. W jaki sposób? Looklet to zautomatyzowane, możliwe do złożenia samemu studio, w którym jedynym zmartwieniem osoby obsługującej będzie odpowiednie wystylizowanie odzieży na specjalnie przygotowanym manekinie. O resztę zadba program, który naniesie sfotografowane ubrania na wirtualną modelkę, lub modela. Tych w bazie jest całkiem sporo, dodatkowo sfotografowanych w kilku różnych pozach. Do wyboru dostajemy także bogatą kolekcję teł.

Dość powiedzieć, że efekty wyglądają całkiem realistycznie. Przynajmniej na tyle, by z usług producenta korzystały znane marki odzieżowe. Według producenta jednym z klientów jest H&M, a na liście znajduje się jeszcze kilka mniej lub bardziej znanych firm.

Czy podobne rozwiązania wyprą kiedyś fotografów modowych? Na pewno stracą oni jedno ze źródeł zarobku. W przypadku fotografii katalogowej, czy tego chcemy czy nie, tego typu automatyzacja jest zwyczajnie bardziej wygodna dla klienta. Po pierwsze znacznie ogranicza koszta, a po drugie daje możliwość tworzenia dowolnych kombinacji odzieżowych.

Na szczęście póki co żaden z podobnych systemów nie jest w stanie zastąpić profesjonalnie wykonanej fotograficznej kampanii promocyjnej. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie looklet.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Godox prezentuje lampę V100, czyli najmocniejszy dotychczas, montowany na aparat flash z okragłą głowicą. Oprócz większej mocy 100 Ws, lampa oferuje też m.in. dotykowy panel sterowania...
7
Zamień Nikona Z8 w Nikona Z9 - nowy battery grip Newell MB-N12
Zamień Nikona Z8 w Nikona Z9 - nowy battery grip Newell MB-N12
Masz Nikona Z8, ale brakuje ci lepszego chwytu i jeszcze wydajniejszej baterii? Nowy bartery grip firmy Newell zapewni ci większą wygodę pracy w pionie i dodatkową moc w przystępnej...
4
Godox Knowled MS60R i MS60Bi - mała forma, setki zastosowań. Nowe modułowe głowice LED
Godox Knowled MS60R i MS60Bi - mała forma, setki zastosowań. Nowe modułowe głowice LED
Kompaktowa budowa, użyteczna moc i ogromna rodzina modyfikatorów. Nowe lampy Godox Knowled MS60R I MS60Bi chcą stać się najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem na rynku przystępnych...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj