Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Wraz z nowym modelem szerokokątnego zooma otrzymujemy też nową powłokę antyrefleksyjną AX (Anti-reflection eXpand). Jak zaznacza producent, oparta jest ona na nowatorskiej technologii umożliwiającej nakładanie równomiernej powłoki również na mocno wypukłe soczewki, a przy zastosowaniu dotychczasowych metod było to bardzo trudne. W obiektywie SP 15-30 mm f/2.8 G2 zastosowano powłokę antyrefleksyjną AX w kombinacji z innymi sprawdzonymi rozwiązaniami (z powłokami eBAND Nano i BBAR). Ma to umożliwić redukcję odbić w stopniu dotychczas nieosiągalnym, dzięki czemu obrazy mają być wolne od wszelkich odblasków i refleksów świetlnych.

Jedną z największych wad i bolączek poprzedniej generacji Tamrona było mocno zauważalne bliki i flary, które bardzo łatwo objawiały się w kadrze - zarówno podczas fotografowania na ogniskowej 15 mm jak i 30 mm. Konstruktorom jednak udało się poprawić ten mankament. Wszystko dzięki nowo opracowanym powłokom antyrefleksyjnym AX wspomaganym technologiami eBAND Nano i BBAR. W efekcie zdjęcia są niemal całkowicie pozbawione wszelkich świetlnych artefaktów. Trzeba dołożyć nie lada starań, by w kadrze ukazały się wszelkie refleksy. To imponujące osiągnięcie - zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę mocno wypukły frontowy element optyki. Oczywiście niewielkie okrągłe przebarwienia mogą się objawić, jednak będą na tyle małe, że bez większego trudu pozbędziemy się ich podczas procesu postprodukcji.

1/320s, f/11, ISO 4000, ogniskowa: 15 mm

1/11s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/5s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 15 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
6
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły