Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Tamron może być wzorem dla innych producentów. Firma nauczyła się na błędach i wyciągnęła wnioski. W efekcie po 4 latach zaprezentowała aktualizację obiektywu SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2, który wśród fotografów krajobrazu, architektury i wnętrz ma szansę stać się łakomym kąskiem. 

Otrzymujemy lepszą i bardziej wyrównaną rozdzielczość obrazu, dobrze korygowaną aberrację chromatyczną oraz wydajniejszą pracę w warunkach kontrastowego oświetlenia. Uzupełnieniem jest rewelacyjny system stabilizacji obrazu, dzięki któremu możemy „wycisnąć” imponujące czasy oraz szybszy i precyzyjniejszy autofokus (przymykamy oko na wyjściowy front focus, który łatwo skorygować dzięki mikroregulacji AF). Całość zamknięto w uszczelnionym tubusie, który odznacza się odświeżonym designem. 

Oczywiście konstruktorom nie udało się uniknąć pewnych wpadek, które są nieuniknione przy tego typu specyfice układu optycznego. Za największe wady musimy uznać sporą dystorsję oraz zauważalną winietę - głównie na ogniskowej 15 mm i przysłonie f/2.8. Niektórym mogą też nie spodobać się gabaryty Tamrona, który jest największą i najcięższą konstrukcją w swojej klasie. Niemniej jednak za kwotę 5400 zł dostajemy obiektyw, który nie tylko mocno zbliżył się do głównych konkurentów, lecz także w pewnych aspektach ich przewyższa. 

Plusy

  • Metalowa i uszczelniona konstrukcja
  • Nowoczesny design spójny z serią Tamron SP
  • Mocowanie filtrów żelatynowych (jedynie mocowanie Canon)
  • Kompatybilność z z urządzeniem Tap-in Console
  • Szybki i precyzyjny autofokus (po korekcie w aparacie lub w Tap-in Console)
  • Rewelacyjny system stabilizacji
  • Odpowiednia i wyrównana rozdzielczość w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • Dobrze korygowana aberracja chromatyczna
  • Odpowiednia praca w warunkach kontrastowego oświetlenia

Minusy

  • Spora waga i rozmiar na tle konkurencji
  • Osłona przeciwsłoneczna przymocowana na stałe
  • Zauważalny front focus, który trzeba było skorygować w aparacie (lub w Tap-in Console)
  • Duża dystorsja na 15 mm i widoczne zniekształcenia na 30 mm
  • Zauważalna winieta na 15 mm i f/2.8
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Ocena ogólna

84%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły