Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
7
Marka:
Tokina
Nasza ocena:

74%

Tokina pewnie wkroczyła na rynek reporterskich zoomów. Nowym modelem AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX ma przekonać do siebie wymagających profesjonalistów.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Maj 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Zaprezentowana na początku 2015 roku Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX uzupełniła linię zaawansowanych obiektywów projektowanych do aparatów wyposażonych w pełnoklatkowy sensor. Najnowsza konstrukcja producenta zapewnia stałe światło f/2.8 i niezwykle użyteczny zakres ogniskowych 24-70 mm. Do tego wszystkiego otrzymujemy zaawansowany układ optyczny, usprawniony system automatycznego ustawiania ostrości oraz solidne wykonanie, które od lat jest cechą charakterystyczną Tokiny.

Tak więc japoński producent chce zaistnieć w segmencie zaawansowany reporterskich zoomów projektowanych z myślą o profesjonalistach. Jednak czy uda się mu zwrócić uwagę najbardziej wymagających fotografów i nakłonić ich do zakupu modelu AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX? Jedno jest pewne - nie będzie to proste zadanie. Konkurencja jest ogromna i przez lata zdążyła już ugruntować swoją mocną pozycję na rynku.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Obiektyw możemy już kupić z mocowaniem Nikon F i Canon EF za około 4300 zł. Jego największymi rywalami będą głównie systemowe konstrukcje. Jednak również niezależni producenci mają w swoim arsenale obiektywy o takich samych parametrach. Użytkownicy Nikona swoją uwagę mogą skierować w stronę stabilizowanego Nikkora 24-70 mm f/2.8 ED VR (około 10 tys. zł) lub jego poprzednika pozbawionego systemu redukcji drgań (około 7700 zł). Z kolei w systemie Canona znajdziemy ceniony przez zawodowców model EF 24-70mm f/2.8L II USM (około 7500 zł). Bezpośredni pojedynek Tokina stoczy także ze stabilizowanym Tamronem SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD (około 3800 zł) i najtańszą w tym zestawieniu Sigmą 24-70 mm f/2.8 EX DG HSM (około 2900 zł).

Jak widać konkurencja nie jest mała, jednak jak na jej tle wypadnie Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX? Zapraszamy do lektury testu, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)