Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Canon pokazał nową wersję swojego podstawowego, reporterskiego szkła jakim jest model Canon EF 24-70 mm f/2,8L USM. W wersji oznaczonej cyfrą II, nieco mniejszej, bardziej zwartej od poprzednika, japoński producent na nowo zaprojektował konstrukcję optyczną. Wykorzystał dwa elementy z niskodyspersyjnego szkła UD (Ultra-low Dispersion) i jeden asferyczny element ze szkła Super UD, co ma na celu ograniczenie aberracji chromatycznej. Powierzchnie wszystkich elementów zostały pokryte powłokami Super Spectra, a dodatkowo przednia i tylna soczewka powłoką zapobiegającą osadzaniu się cząsteczek kurzu i tłuszczu. Minimalna odległość ostrzenia Canona EF 24-70 mm f/2,8L II USM wynosi 0,38 metra. Obiektyw został wyposażony w pierścieniowy, ultradźwiękowy napęd autofokusa - USM. Użytkownik dostaje również do dyspozycji blokadę zoomu ułatwiającą transport.
Dwie kolejne "obiektywowe" nowości Canona to pełnoklatkowe stałki o ogniskowych 24 i 28 milimetrów oraz takim samym świetle f/2,8. Co ciekawe, obydwa szkła mają stabilizację obrazu o wydajnośći, wg deklaracji producenta, sięgającej 4EV. Obydwa obiektywy mają pierścieniowe ultradźwiękowe silniki autofokusa USM. 24-ka ostrzy od 0,2 metra, a 28-ka od 0,23 metra.
Canon EF 24-70 mm f/2,8L II USM najprawdopodobniej trafi do sklepów w kwietniu, natomiast obydwie stałki dopiero w czerwcu. Polskich cen na razie nie znamy