Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

77%

Rodzina obiektywów Olympus z linii PRO powiększyła się o nowy model. M.Zuiko Digital ED 8 mm Fisheye 1:1.8 PRO to stałoogniskowy jasny obiektyw typu rybie oko dysponujący stałą światłosiłą f/1,8. Sprawdźmy, czy najnowsza propozycja Olympusa dedykowana do aparatów z matrycą Mikro Cztery Trzecie znajdzie uznanie w oczach zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Czerwiec 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

3. Autofokus


Olympus M.Zuiko Digital ED 8 mm Fisheye 1:1.8 PRO posiada system wewnętrznego ogniskowania. System ten polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu obiektywu. Dzięki temu automatyczne ustawienie ostrości przebiega bardzo szybko i sprawnie. Przeostrzanie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi około 0,2-0,3 sekundy. Jest to więc bardzo dobry rezultat porównywalny z tymi, które osiągniemy podczas fotografowania zaawansowanymi lustrzankami. Równie dobrze wygląda sytuacja w czasie ustawiania ostrości w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Odnotować także trzeba minimalną odległość ustawienia ostrości 2,5 cm (mierzona od końca obiektywu) i maksymalne powiększenie x0.2. Dzięki temu obiektyw może być efektywnie wykorzystywany w fotografii przyrody lub makro, gdzie na zdjęciach otrzymamy niecodzienną perspektywę i plastyczne rozmycie drugiego planu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Jak już pisaliśmy wcześniej, obiektyw umożliwia ręczne ostrzenie poprzez wykorzystanie wygodnego pierścienia ostrości. Niestety pierścień nie został wyposażony w skalę odległości hiperfokalnej. Może więc to dla niektórych użytkowników okazać się minusem konstrukcyjnym. Jednakże mimo to ostrzenie za pomocą dedykowanego pierścienia jest bardzo wygodne i płynne.
Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)