Jakość zdjęć

Ricoh GR Digital III to jeden z bardziej interesujących aparatów kompaktowych na rynku. Oferuje jasny, szerokokątny obiektyw stałoogniskowy - 28 mm f/1.9, rewelacyjny ekran LCD o rozdzielczości 920 tys. punktów i tryby manualne. Wszystko to jest spakowane w zgrabną kieszonkową obudowę. Zapraszamy do testu tego nieprzeciętnego kompaktu.

Autor: Marcin Falana

23 Lipiec 2010
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

7. Jakość zdjęć

Szum

Ricoh GR Digital III radzi sobie z szumem dobrze do czułości ISO 200, przyzwoicie prezentuje się także ISO 400, chociaż już jesteśmy w stanie zauważyć przebarwienia. ISO 800 bez redukcji szumu wygląda niezbyt atrakcyjnie zarówno pod względem kolorowych kropek jak i struktury obrazu. Najwyższa czułość ISO 1600 nadaje się do sytuacji awaryjnych.

ISO 64
ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 800 od góry redukcja szumu wyłączona, weak - słaba, strong - mocna
ISO 1600 od góry redukcja szumu wyłączona, weak - słaba, strong - mocna

Reprodukcja szczegółów

Pod względem reprodukcji szczegółów Ricoh zawiódł nasze oczekiwania. Od 10-megapikselowej matrycy o rozmiarze 1/1,7-cala można wymagać więcej czego dowodzi konkurencja - choćby Canonem S90. GR Digital III nawet na najniższych czułościach nie rozpieszcza i nawet podniesienie poziomu wyostrzenia niewiele pomaga.

ISO 64
ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600

Reprodukcja kolorów

GR Digital III nie ma problemów z właściwą reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów prezentują się poprawnie, co potwierdza zdjęcie studyjne tablicy Gretaga. Także w plenerze barwy są naturalne i odpowiednio wysycone nie przekraczając granicy nasycenia. Poza standardowym trybem kolorystycznym do dyspozycji mamy Vivid, Black & White, Black & White TE - Toning Effect oraz dwa ustawienia własne. W trybie Black & White TE możemy wprowadzić dominantę - Sepie, Red, Green, Blue lub Purple.

Korekta obrazu

W trybie SCENE znajdziemy możliwość rozszerzenia zakresu dynamicznego zdjęć. Do dyspozycji mamy trzy poziomy weak - słaby, medium - średni, oraz Strong - mocny. Jak widać po przykładzie poniżej działanie systemy Dynamic Range Extensin jest delikatne jednak pozwala wyciągnąć trochę informacji z cieni. Szkoda, że zabrakło rozszerzenia w światłach, na wszystkich zdjęciach niebo jest mocno przepalone. Dynamic Range Extensin stosujemy tylko do zdjęć w formacie JPEG.

od lewej góry Dynamic Range wyłączonay, słaby, średni, mocny

Podsumowanie

Tradycyjnie najlepsze rezultaty fotograficzne uzyskamy na niskich czułościach ISO, niestety mimo ich zastosowania trudno liczyć na dobrą reprodukcję szczegółów nawet na ISO 100 czym Ricoh nie zachwyca. GR Digital III można natomiast pochwalić za dobrą reprodukcję kolorów, które prezentują się naturalnie zarówno w studiu jak i plenerze. Użyteczny zakres czułości kończy się na ISO 400 co jest standardem dla aparatów kompaktowych.

+ reprodukcja kolorów

- słaba reprodukcja szczegółów przez cały zakres czułości ISO

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)