Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
7. Jakość zdjęć
Szum
Ricoh GR Digital III radzi sobie z szumem dobrze do czułości ISO 200, przyzwoicie prezentuje się także ISO 400, chociaż już jesteśmy w stanie zauważyć przebarwienia. ISO 800 bez redukcji szumu wygląda niezbyt atrakcyjnie zarówno pod względem kolorowych kropek jak i struktury obrazu. Najwyższa czułość ISO 1600 nadaje się do sytuacji awaryjnych.
Reprodukcja szczegółów
Pod względem reprodukcji szczegółów Ricoh zawiódł nasze oczekiwania. Od 10-megapikselowej matrycy o rozmiarze 1/1,7-cala można wymagać więcej czego dowodzi konkurencja - choćby Canonem S90. GR Digital III nawet na najniższych czułościach nie rozpieszcza i nawet podniesienie poziomu wyostrzenia niewiele pomaga.
Reprodukcja kolorów
GR Digital III nie ma problemów z właściwą reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów prezentują się poprawnie, co potwierdza zdjęcie studyjne tablicy Gretaga. Także w plenerze barwy są naturalne i odpowiednio wysycone nie przekraczając granicy nasycenia. Poza standardowym trybem kolorystycznym do dyspozycji mamy Vivid, Black & White, Black & White TE - Toning Effect oraz dwa ustawienia własne. W trybie Black & White TE możemy wprowadzić dominantę - Sepie, Red, Green, Blue lub Purple.
Korekta obrazu
W trybie SCENE znajdziemy możliwość rozszerzenia zakresu dynamicznego zdjęć. Do dyspozycji mamy trzy poziomy weak - słaby, medium - średni, oraz Strong - mocny. Jak widać po przykładzie poniżej działanie systemy Dynamic Range Extensin jest delikatne jednak pozwala wyciągnąć trochę informacji z cieni. Szkoda, że zabrakło rozszerzenia w światłach, na wszystkich zdjęciach niebo jest mocno przepalone. Dynamic Range Extensin stosujemy tylko do zdjęć w formacie JPEG.
Podsumowanie
Tradycyjnie najlepsze rezultaty fotograficzne uzyskamy na niskich czułościach ISO, niestety mimo ich zastosowania trudno liczyć na dobrą reprodukcję szczegółów nawet na ISO 100 czym Ricoh nie zachwyca. GR Digital III można natomiast pochwalić za dobrą reprodukcję kolorów, które prezentują się naturalnie zarówno w studiu jak i plenerze. Użyteczny zakres czułości kończy się na ISO 400 co jest standardem dla aparatów kompaktowych.
+ reprodukcja kolorów
- słaba reprodukcja szczegółów przez cały zakres czułości ISO