Canon EOS 6D Mark II - Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

Druga wersja amatorskiej pełnej klatki Canon trafia właśnie do sprzedaży. Czy EOS 6D Mark II okaże się godnym następcą konsumenckiej „szóstki”? Jak wypada na tle innych pełnoklatkowych korpusów na rynku? Zapraszamy do lektury naszego testu!

Autor: Maciej Luśtyk

2 Wrzesień 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

 

Zdjęcia plenerowe potwierdzają nasze studyjne obserwacje. Warto przy tym zaznaczyć, że choć pod względem zakresu dynamicznego sensor nie dorównuje tym z modeli 5D Mark IV czy 1D X Mark II, to nie sprawia to, że aparatem nie będziemy mogli wykonać bardzo dobrych zdjęć. Różnicę zauważą właściwie jedynie osoby, które zdjęcia mają zamiar poddawać mocnej obróbce na etapie edycji plików RAW. Mówimy tu o drastycznym wyciąganiu cieni czy rozjaśnianiu zdjęcia o więcej niż 1,5 EV, co przy poprawnym naświetlaniu i większości fotograficznych zastosowań zdarza się raczej rzadko. Może to jednak dotknąć fotografów krajobrazu, którzy lubią dużo manipulować przy zdjęciach.

ISO 100

ISO 100

ISO 160

ISO 640

ISO 1000

Mimo to 26-milionowe zdjęcia z aparatu są szczegółowe, kontrastowe i odpowiednio nasycone. Warto pochwalić przy tym sposób przetwarzania plików JPEG, który pod względem kolorystyki daje naszym zdaniem najprzyjemniejsze dla oka rezultaty z pośród większości aparatów na rynku. Na niskich czułościach jakości obrazu trudno cokolwiek zarzucić.

Na uznanie zasługuje przede wszystkim sposób reprodukcji tonów skóry, który chwalimy w przypadku testów większości aparatów producenta. Cera na zdjęciach prezentuje się nieco pastelowo i jest dosyć stonowana, ale przez to wygląda naturalnie i bliska jest temu co widzi ludzkie oko. Nie obserwujemy tendencji do przesadnego nasycania żółtych lub różowych tonów, niezależnie od warunków fotografowania.

Pochwalić należy także pracę na wysokich czułościach, w słabym świetnie. Dzięki drobnemu ziarnu i uporaniu się z problemem kolorowych szumów, zdjęcia będą akceptowalne nawet w przypadku czułości rzędu ISO 12800. Co ważne, nawet przy tak wysokich czułości nie obserwujemy drastycznej utraty kolorystyki zdjęcia.

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12800

ISO 25600

ISO 40000

Dobrze spisuje się także system odszumiania, który bez obawy możemy stosować aż do czułości ISO 3200-6400. Powyżej będzie już zacierał drobniejsze szczegóły zdjęcia. Na szczęście nie wpływa on na jakość zdjęć wykonywanych przy niskich wartościach ISO, co niestety zdarza się w przypadku niektórych aparatów.

Wycinek kadru, ISO 6400, odszumianie wyłączone

Wycinek kadru, ISO 6400, odszumianie standardowe

Jeszcze raz pochwalić musimy automatyczny balans bieli z priorytetem bieli, który w większości warunków doskonale dobiera właściwą temperaturę barwową i sprawia, że jego ręczne ustawianie staje się właściwie zbędne. Niekiedy jednak, w przypadku światła mieszanego rezultaty uzyskane przy jego użyciu mogą odbiegać od tego co widzi ludzkie oko. Radzimy więc korzystać z tego trybu świadomie - czasem lepiej sprawdzi się zwykły balans automatyczny, który uwzględnia cieplejsze tony.

Automatyczny balans bieli

Balans bieli z priorytetem bieli

Automatyczny balans bieli

Balans bieli z priorytetem bieli

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)