Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Ergonomia:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

81%

Lumix G80 to udoskonalona wersja zaprezentowanego w połowie ubiegłego roku modelu G7. Nową konstrukcję wyposażono w szereg nowinek technologicznych, zaś sam aparat „został zaprojektowany pod kątem maksymalnej sprawności w terenie” - obiecuje producent.

Autor: Michał Chrzanowski

25 Listopad 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Jakość zdjęć w praktyce

Podczas fotografowania w terenie użyliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości obrazu.

Wyniki otrzymane w naszym laboratorium DxO znalazły przełożenie także w praktyce. Matryca pozbawiona filtra dolnoprzepustowego dostarcza wyraźnych i kontrastowych zdjęć bogatych w detale. Nie możemy także narzekać na pracę w kontrastowym oświetleniu. Nowy Lumix zachowa szczegóły zarówno w ciemnych jak i jasnych partiach kadru. Jest to niewątpliwie zasługa szerokiego zakresu dynamicznego - zwłaszcza na niższych czułościach matrycy. Niemniej jednak aparat lubi faworyzować cienie, przez co możemy się narazić na lekko prześwietlone ujęcia, ale na szczęście nie zdarza się to zbyt często.

Fotografie wykonane w zmiennych lub nieco bardziej wymagających warunkach potwierdziły testy automatycznego balansu bieli. W normalnych sytuacjach zdjęcia charakteryzują się wiernie odwzorowanymi barwami. Kolory są żywe i odpowiednio nasycone, dzięki czemu fotografie odznaczają się ciekawą i przyjemną dla oka plastyką. Trudności pojawiają się przy oświetleniu żarowym lub wymagającym świetle mieszanym. Wtedy też balans bieli okazuje się nietrafiony, a kolory znaczcie ocieplone.

Oba powyższe zdjęcia były wykonane na takich samych ustawieniach w odstępie kilku sekund. Jak widać automatyczny balans bieli zaprezentował różną tonację tej samej sceny.

Lumix G80 zapewnia szeroki zakres czułości matrycy od ISO 100 do ISO 25600. Niemniej jednak jeśli zależy nam na obrazie bogatym w detale to nie powinniśmy przekraczać ISO 3200. Powyżej tej granicy cyfrowe ziarno zaczyna się dosyć szybko uwidaczniać - obraz staje się mniej szczegółowy a kolory tracą na saturacji.

ISO 3200

ISO 8000

ISO 3200

ISO 12 800

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)